Alustav ettevõte O2 Media pakub pisiautot
Smart sümboolse hinna eest, kuid autol oleva reklaami piisavaks näitamiseks peab
rentija päevas sõitma vähemalt 30 kilomeetrit.
Terve nädalavahetus läheb maksma 20 eurot, kirjutas Kauppalehti. "Tarbija rendib auto, mille kulud maksab kinni reklaamiandja," seletas ettevõtte tegevjuht Ilkka Tiainen.
Idee pärineb Austriast, kus endise vormeliässa Niki Lauda firma käivitas asja 50 Smartiga. Nüüd tegutseb Lauda Motion kõigis suuremates Saksamaa linnades. Tiainen õppis Saksamaal ning Lauda firma oli õppetöös kasutusel näidisjuhtumina. Seal lubatakse reklaamiandjale 14000 kontakti ööpäevas iga auto kohta. Soome versioon lubas veebruari lõpus samaks näitajaks 6000. Helsinkis alustati ligi kuu aega tagasi tegevust 16 pisiautoga. Peale nõutava minimaalse läbisõidu saab autot rentida maksimaalselt kolmeks ööpäevaks korraga, samuti peab see tagastades olema puhas, et reklaam ei peituks sopakorra alla.
Helsinkist väljapoole ei plaani ettevõte tegevust laiendada. Saksamaal on sarnasel firmal kõige väiksem linn, kus teenust pakutakse, 500000 elanikuga Stuttgart.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.