Maksumuutus pani soomlased tuntavalt väiksemaid autosid ostma

Soome jaanuari ja veebruari automüügi
võrdlus aasta varasemaga näitab, etpooleni kogumüügist on kasvanud
diislikütusega autode osakaal ning eelistus kaldub väiksemate mootorite poole,
põhjuseks uuest aastast jõustunud automaksu muutused.

Aasta varem oli diiselautosid kolmandik müügist, nüüd pool, kirjutas Helsinkin Sanomat. Samas tuleb statistikat hinnates arvestada, et kaks esimest kuud kajastavad ka klientide siis tellitud autosid, kui maksumuutuse määrad ei olnud veel teada. Diislite seas vähenes üle kaheliitriste osa 40 protsendilt 28%-le, 1,3-1,6 liitriste osas oli tõusunumber 13-lt 20-le. Täiesti uue mootoriklassina ilmusid statistikasse alla üheliitrised diislid, neid registreeriti 10 tükki. Bensiiniautodest oli üle kaheliitriste osa 7% (varem 11), 1,3-1,6 liitristel 50% (enne 40). Jaanuaris-veebruaris esmaregistreeriti Soomes 33 541 autot.

Soome automaksu muutus väiksema CO2saastega sõidukite kasuks on kliima soojenemise vastaste sammude hulgas. Autoala keskliidu juhid hoiatasid muuseas liiga suure diislivaimustuse eest: kuni 15 000 km aastas on sõitja jaoksbensiiniauto ikkagi soodsam pidada. Diiselmootori miinuspooled on väävli ja tahkete osakeste õhkupaiskamine. Osakeste vastased filtrid on praegu pooltel müüdavaist autodest, alates 2009.a. on need kohustuslikud uutel ning 2011.a. kõigil müüdavatel mudelitel.

Autoala keskliit ja TNS Gallup on uurinud autojuhtide arvamusi: 16% juhtide sõnul suurendavad nad ühistranspordi kasutamist, 7% vähendavad.
"Oodatakse, et see tegelikult juhtuma hakkaks, enne kui usutakse,” kommenteeris automüügi statistikat kohaliku transpordi liidu tegevjuht Pekka Aalto.

Tema arvates maksuuuendus ikkagi toetab eraauto kasutamist, seepärast tuleks ühistranspordi positsiooni tugevdada võimalusega tööandjal osta töötajale maksuvabalt ühistranspordi pilet.

Soome automaksud alates 01.01.2008:
Maksuprotsent on autot ostes CO2 emissioon (g/km) jagatud kümnega pluss neli. Näiteks 160:10+4 = 20% jaemüügi hinnast. Kui maale toodud auto on uus, võetakse maksustatavast hinnast maha 4% ja veel 300 eurot. Maks tõusis varasemaga võrreldes autodele emissiooniga üle 220g/km, sellest numbrist allapoole vähenes. Emissioon on 220 g/km, kui bensiiniauto tarbib kütust 9,4 ja diiselauto 8,5 liitrit 100 kilomeetrile (keskmine, linn+maantee). Auto lõpphinnast annab automaks Soomes 10 kuni 40%. Varem maksuseadus CO2 emissiooni samamoodi arvesse ei võtnud.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 -0.0522154
Jaapani jeen JPY 124,77 0.0400898
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0133752
LAV rand ZAR 15,89 0.0434443
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0.0495688
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 -0.0009207
Norra kroon NOK 9,75 -0.0030772
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 -0.0076413
Rumeenia leu RON 4,74 -0.0063337
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0130574
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0570776
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0264271
Taani kroon DKK 7,46 -0.0026823
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0.0016801
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.0121618
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0040922
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused