Tallinna volikogu tegi Vabariigi
valitsusele ettepaneku keelustada naastrehvid. Tallinnas on teedehitusse ja
remonti investeeritud viimastel aastatel ligi 600 miljonit krooni, millest
ülekatete tegemiseks on läinud kuni 100 miljonit.
Uuringud kinnitavad, et saja kilomeetri läbimisel rebib naastrehvidega varustatud sõiduauto teekatte pinnalt 2,2-3,5 kg mineraalmaterjali ja sideaine osakesi ning liiklussagedusel tuhat autot ööpäevas kuluvad teekattesse roopad sügavusega 3-4 mm aastas, teatas linnavalitsus.
Tallinna Tehnikaülikoolis 2003. aastal tehtud uuringust selgus, et juba 2-3 aasta järel võivad naastrehvidest teekattesse tekkinud sügavad pikisuunalised kulumisjäljed vajada lappimist. Ka kevadise kõrgenenud õhusaaste üheks põhjuseks peavad uuringu läbiviijad naastrehvide kasutamisega kaasnevat katendite kulumist, selgitas abilinnapea Deniss Boroditš.
Tallinnas on teedehitusse ja remonti investeeritud viimastel aastatel ligi 600 miljonit krooni,millest ülekatete tegemiseks on läinud kuni 100 miljonit, pikivagude täitmiseks valuasfaldiga kuni 10 miljonit, freesimiseks ja asfalteerimiseks 20 miljonit krooni ning koht- ja lauspindamiseks 10 miljonit krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.