Rahandusministeeriumis valminud eelnõu
plaanib muudatust ametiautode erakasutuse maksustamises, praegu ei arvestata
sõiduki tegelikke kulusid ja nii luuakse eelised kalleid autosid ostvatele
firmadele.
Eestis on ligi kolmandik autodest nn firmaautod, Lätis on see näitaja veidi üle kümnendiku, seejuures soosib praegune maksusüsteem neid, kes kasutavad isiklikuks tarbeks firma nimele registreeritud kallist sõidukit, kirjutas Postimees.ee.
Nimelt tasub firma erasõitude eest vähem käibemaksu, kui on kalli auto tegelikud ülalpidamiskulud, kui aga rahandusministeeriumi eelnõu seaduseks saab, peaks firmade ebavõrdne kohtlemine maksustamisel vähenema.
Eelnõu järgi tõuseks järgmise aasta algusest kallite firmaautode erakasutuselt nõutav käibemaksusumma mitu korda, firmadel tuleks endiselt maksta 2000-kroonise fikseeritud piirmäära pealt tulu- ja sotsiaalmaksu, kuid käibemaksu osas tuleks hakata arvestama reaalseid kulusid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Rahandusministeeriumi pressiesindaja Piret Seemani sõnul on käibemaksuseaduse muutmise eesmärgiks vajadus üle võtta Euroopa Liidu direktiivi uued sätted.
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.