Olerex ASi turundusjuhi Antti Moppeli sõnul
on Balti riikide erinevate kütusehindade taga asjaolu, et Eestis on rangemad
nõuded kütuse kvaliteedile, Lätis-Leedus sõidetakse palju nn solkbensiiniga.
„Tegemist on komplekssema teemaga, kui esimesel pilgul paista võiks,“ rääkis Moppel ning lisas: „Esiteks on Eesti turg tunduvalt rohkem kontsentreerunud. Teiseks kehtivad Eestis teiste Balti riikidega võrreldes kõige rangemad nõuded kütuse kvaliteedile. Levinud ajakirjanduslikku metafoori kasutades sõidavad lätlased ja leedukad solkbensiiniga.“
Kolmandaks põhjuseks tõi Moppel asjaolu, et Eesti turul suureneb kiiresti automaatjaamade osakaal. „Datamonitori värske uuring näitab, et automaatjaamade kasvutempolt on Eesti Euroopa Liidu liikmesmaadest teisel kohal,“ rääkis turundusjuht, kelle arvates Eesti nelja erinevus teiste Balti riikidega on väiksem osakaal autogaasi kasutamisel.
„Ülalnimetatud põhjustel sarnaneb Eesti kütuseturg rohkem Skandinaavia riikidega, samal ajal kui Läti ja Leedu järgivad pigem Kesk-Euroopa mudelit. Kas ja kuivõrd on ühe või teise Balti riigi kütuseturg kasumlikum, võiks selgitada nende riikide suuremate jaemüüjate majandustulemuste võrdlev analüüs,“ ütles Moppel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.