Poola tollitöötajad on otsustanud teha vaid
nõutud miinimumi, mistõttu on Poola piirile Ukraina, Venemaa ja Valgevenega
kogunenud tuhandeid veokeid.
Poola tollitöötajad nõuavad 1500zlotist ehk 6479kroonist palgatõusu, valitsus on valmis nende palku tõstma vaid kolmandiku võrra nõutust, kirjutas The Financial Times. Seetõttu on palud tolliametnikud võtnud välja oma puhkused ja haigestunud, mis tähendab, et tuhandete veokitega tegeleb sageli vaid üks-kaks ametnikku.
Poola peaminister Donald Tusk külastas esmaspäeval umbes piiri ja ütles vihastele veokijuhtidele, et kuigi ta ei saa tollitöötajate palku tõsta, proovib ta ametnikele pakkuda muid mitterahalisi hüvesid. „Mul ei ole muud laskemoona kui mõistlik jutt,“ ütles Tusk.
Sel ajal kui valitus ja toll palga üle vaidlevad, kasvavad järjekorrad piiril. Siiani on piirijärjekorras oodates surnud kaks autojuhti ja rahvusvaheliste autovedude liidu hinnangul kaotavad transpordiettevõtted iga päev seisaku tõttu miljard eurot ehk 15,65 mln krooni. „Me ei ole vaidluse osapool, vaid ohvrid. Me kannatame ja maksame segaduse tõttu,“ ütles liidu esindaja Anna Wrona.
Ka Valgevenet ärritavad pikad piirijärjekorrad Valgevene-Poola piiril ja Valgevene justiitsministeerium teatas, et plaanib Poola vastu minna rahvusvahelisse kohtusse, kuna Poola kahjustab piirijärjekordadega ettevõtlust, kirjutas Lenta.ru.
Poolat läbib Euroopa Liidu ja Venemaa ning Ukraina vaheline transiit. Eelmisel kuul Schengeniga liitudes sai Poola piirist Euroopa Liidu idapiir.
Poola tollitöötajad on pikalt oma palkade üle kaevanud. Algaja tollitöötaja teenib kuus vaid 1300 zlotti ehk 5600 krooni. Kuni olukorra halvenemiseni ei teinud valitsus midagi. Veokjuhid ähvardasid Varssavi blokeerida, kui vaidlust ei lahendata.
Poola tollitöötajate nõudmised on vaid osa üldisest riigitöötajate rahulolematusest. Riigitöötajad soovivad, et nende palgad jõuaksid järele erasektori palkadele, mis eelmisel aastal kasvasid 12%. Arstid, õed, kohtunikud ja raudteetöölised nõuavad suuremat palka.
Seotud lood
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.