Eile hilisõhtul aktsiate
tagasiostuprogrammi konkreetsest realiseerimisest teatanud Tallinki aktsia hind
hüppas 9,5 protsenti 16,27 kroonini. Tegemist on aktsia suurima tõusuga alates
ettevõtte börsiletulekust kaks aastat tagasi.
Aktsia käive oli 13 miljonit krooni.
Ehkki Eestis on tegemist pretsedendiga, on üldiselt börsiettevõtete aktsiate tagasiost üsna tavaline nähtus ja selle tegemisel võib olla terve rida põhjusi.
Üheks levinumaks põhjuseks on aktsionäridele kuuluva osa suurendamine või nagu ütles Hansapank Marketsi analüütik Sander Danil, et aktsionäridele kuuluv vara tummisemaks muutmine. Teiseks oluliseks aktsiate tagasiostu põhjuseks on juhtkonnale määratud optsiooniprogrammide realiseerimiseks vaja mineva alusvaa soetamine. Kuna börsiteate kohaselt tühistab ettevõte aktsiad, siis langeb see variant ära.
Viimastel aastatel on paljud suurfirmad, kellel on bilansis liiga palju raha, hakanud samuti aktsiaid tagasi ostma, et parendada finantsnäitajaid. Üks põhjus on aktsiate tagasiostmiseks, on ettevõtte kaitsmine vaenulike ülevõtmiste eest.
Ükski eelpoolnimetatud põhjustest Tallinki kohta ilmselt ei kehti.
Ehkki Danili arvates pole eesmärgiks mitte aktsiahinna toetamine usun mina, et tegemist on pigem selle põhjusega. On ju aktsia hind viimastel nädalatel langenud äärmiselt madalale, mis võib murelikuks teha lisaks aktsionäridele ka laenuandjad.
Aktiivselt on tegelnud aktsiate tagasiostmisega põhjanaabrite Nokia ning väga tihti tuli pärast aktsai tugevat tõusu Nokialt börsiteade, et ettevõte on jälle turult aktsiaid ostnud.
Seotud lood
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus.
Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
Viimased uudised
Pingereas poolsada bussifirmat!
Hetkel kuum
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Pingereas poolsada bussifirmat!
Tagasi Logistikauudised esilehele