ARK on viimase paari kuu jooksul avastanud
rida juhtumeid, mil koolitusasutused, kes on kaotanud õiguse viia läbi
ametikoolitusi, on hakanud väljastama fiktiivseid ametikoolituse tunnistusi.
Fiktiivsete tunnistuste väljastajad on kinnitanud tunnistuse saajatele, et ARKi väljastatavat kutsetunnistust pole isikul enam vaja taotleda. Paraku on omaalgatuslikult väljastatud tunnistused kehtetud, teatas ARK. Ka läbiviidav koolitus on puudulik: kohustusliku 35-tunnise koolituse asemel läbitakse ühe võimalusena vaid 9-tunnine ametikoolitus või halvemal juhul ei tehta seda üldse.
ARKi välja antav kutsetunnistus meenutab nii mõõtmetelt kui ka välimuselt juhiluba, kusjuures kutsetunnistusele on märgitud juhtimisõiguse kategooria, millele vastav ametikoolitus on läbitud ja kutsetunnistuse kehtivuse lõpptähtaeg. Veoauto- ja bussijuhi kutsetunnistus on terves Euroopa Liidus kehtiv, taksojuhi kutsetunnistus on aga vaid siseriiklik dokument.
Koolitusasutuste poolt väljastatavad fiktiivsed tunnistused on ARKi kutsetunnistusest veidi suuremad, tunnistuse omaniku foto kohal ka värviline Euroopa Liidu tähis ning tunnistus on kiletatud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Alates 1. jaanuarist väljastab autoregistrikeskus autojuhtide kutsetunnistusi. Sellest aastast peavad kõik tasu eest veoseid ja reisijaid vedavad autojuhid olema läbinud ametikoolituse ning omama kas enne 2006. aastat koolitusasutuse väljastatud ametikoolituse tunnistust või alates aastavahetusest ARKi büroodes väljastatavat kutsetunnistust.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.