AS Saarte Liinid kavatseb läbi viia
uuringu, mille tulemustest sõltub Roomassaare sadama tulevik
kruiisisadamana.
"Kui kanal on süvendatud ja saame raha ka sadama basseini süvendamiseks, siis miks mitte tuua väiksemad kruiisilaevad Kuressaare linna alla," ütles Oma Saarele AS-i Saarte Liinid juhatuse esimees Ants Tammleht.
Tammlehe sõnul sõltub Roomassaare kui kruiisilaevade vastuvõtja tulevik suuresti sellest, kas sadama sissesõidukanali süvendamine on otstarbekas või mitte. "Roomassaare kanali probleem algab Vahase saare juurest, kus asub üks süvendamist vajav madalik," rääkis Tammleht. "Küsimus on selles, kas kanal jääb pärast süvendamist püsima või kannab meri ta mõne aasta pärast liiva täis," selgitas ta.
Kanali süvendamise perspektiivikuse uurimiseks taotleb AS Saarte Liinid Euroopa Liidu raha ning uuringu tulemustest sõltub, kas sadamat hakkavad sagedamini külastama ka kruiisilaevad või mitte. Juhul kui kanali süvendamine on otstarbekas, tuleb süvendada ka sadama bassein.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ants Tammlehe hinnangul ei vähenda kruiisialuste vastuvõtt Roomasaares Saaremaa Sadama osatähtsust, sest süvasadama tulevik Saaremaa jaoks on tegelikult ikkagi laevaliinid Rootsi ja Soome suunal, mitte niivõrd kruiisiturism.
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.