Tallinna linnavõim peab lähiajal langetama
otsuse, kas ehitada juba aastaid plaanitud uus trammiliin Lasnamäele ja
lennujaama Prantsuse firma Systra soovituste järgi või nõustuda odavama
variandiga, mida pakub trammi- ja trollibussikoondis.
Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul sõltub otsus paljuski sellest, kas trammiprojekti tarvis saadakse vabariigi valitsuse toel euroraha ning kui kalliks uute liinide ehitus läheb, kirjutas Postimees.
Ta märkis, et rahvusvaheline konsortsium, kuhu kuuluvad Prantsuse firma Systra ning Eesti ettevõtted ETP Grupp ja Hendrikson & Ko, peavad veel sel sügisel esitama linnajuhtidele arvutuse, kui kalliks läheb uute trammiliinide rajamine kesklinnast Laagna teele ja lennujaama.
Mutli sõnul kulgeks Lasnamäe uus trammitee Laagna teelt Gonsiori tänavale ning sealt edasi piki Estonia puiesteed Vabaduse väljakule.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Juba ligi kaks aastat tagasi tehtud arvutuste järgi läheks uue ning praeguste trammiliinidega mitteühendatud moodsa trammitee rajamine kesklinnast Lasnamäele maksma 2,1 miljardit krooni, kuid Mutli sõnul on tõenäoline, et ehitus läheb kallimaks. Euroopast loodaks linn saada kuni 80 protsenti rahast, mis tähendaks, et linna eelarvest kuluks aastatel 2012–2013 valmivale trammiteele ilmselt üle 500 miljoni krooni.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.