Eksivad need, kes arvavad, et Eesti Raudtee
erastaja Edward Burkhardt pärast aktsiate tagasimüüki riigile Eesti tolmu oma
jalge alt pühkis, koos Eesti Raudtee endise juhatuse liikme ja diplomaadi Riivo
Sinijärve ning Soome ärimehe Lasse Sandgreniga lõi ta hoopis uue raudtee
operaatorfirma Navirail.
Navirail, millesse mehedpanid 10 miljonit krooni,hakkab tegelema raudtee konteinervedudega Rail Baltica trassil, tutvustasid Burkhardt ja Sinijärv oma plaane Eesti Ekspressile. Esmalt prahitakse ja pannakse 1. veebruarist 2008 Helsingi ja Muuga sadamate vahele käima Soome lipu all sõitev kaubalaev, mis võtab tekile konteinereid ja veoautosid. Ettevõtmise teises etapis alustatakse konteinervedu mööda raudteed Muuga ja näiteks Budapesti või mõne teise sobiliku sõlmpunkti vahel Euroopas.
Konteinerkaupa liigub Sinijärve sõnul praegu läbi Eesti küll, aga raudteed mööda vähe. "Ida-suunaline transiit on olnud suuremahuline, tulus ja voolanud ise õuele, kuni poliitika ei sekkunud," toob Sinijärv põhjuse, miks lõuna suunas pole transiiti arendatud.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.