Rauamaagi ja söe prahtimishinnad jätkasid
tõusu, kuna kasvav Hiina ja India toorainenälg vähendab laevade vaba pakkumist
ja viib sadamates kauba kuhjumiseni ning laevade ootejärjekordadeni.
Balti kuivlasti prahtimise indeks (Baltic Dry Index), mis mõõdab üle maailma erinevate laevandusteede ja eri suurusega kuivtooraine laevade prahtimishindu, tõusis eile 3,6 protsenti, 10 218 punktini. Indeksit arvutab Londonis asuv Baltic Exchange ehk sealne laevandusbörs.
Hiina terasetootjad ja kauplejad võivad suurendada rauamaagi importi eeldades tulevaks aastaks kõrgemaid lepinguhindu. See tugevdab prahtimishindu, mis on läinud aastaga võrreldes kahekordistunud. Söe talvine nõudlus, mida vajatakse elektri tootmiseks, kasvatab laeva prahtimishindu ja kuhjab kaupa sadamatesse.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.