Rauamaagi ja söe prahtimishinnad jätkasid
tõusu, kuna kasvav Hiina ja India toorainenälg vähendab laevade vaba pakkumist
ja viib sadamates kauba kuhjumiseni ning laevade ootejärjekordadeni.
Balti kuivlasti prahtimise indeks (Baltic Dry Index), mis mõõdab üle maailma erinevate laevandusteede ja eri suurusega kuivtooraine laevade prahtimishindu, tõusis eile 3,6 protsenti, 10 218 punktini. Indeksit arvutab Londonis asuv Baltic Exchange ehk sealne laevandusbörs.
Hiina terasetootjad ja kauplejad võivad suurendada rauamaagi importi eeldades tulevaks aastaks kõrgemaid lepinguhindu. See tugevdab prahtimishindu, mis on läinud aastaga võrreldes kahekordistunud. Söe talvine nõudlus, mida vajatakse elektri tootmiseks, kasvatab laeva prahtimishindu ja kuhjab kaupa sadamatesse.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.