Helsingi ja Peterburi vahel hakkavad kolme
aasta pärast ehk 2010. a sõitma kiirrongid, kirjutab Hufvudstadsbladet.
Soome raudteefirma VR ja Venemaa RZD ühisfirma Karelian Trains on tellinud neli kiirrongi Prantsuse energeetikahiiult Alstom. Tehingu hind on 120 miljonit eurot ning firmadel on ostuoptsioon veel kahele rongile.
Plaani järgi hakkavad rongid 450 km lõigul sõitma mõlemas suunas neli korda päevas. Uued rongid saavad sõita nii Soome kui Venemaa rööpalaiusega raudteel.
Lisaks uutele rongidele investeeritakse mõlemal pool piiri ka raudtee ümberehitusse. Venemaa on juba investeerinud 120 miljonit eurot ning plaanib tuleval aastal veelgi suuremaid investeeringuid. Soome poolel on plaanis renoveerida Lahti-Luumäki raudteelõik.
Kui infrastruktuuritööd lõpevad, tõuseb rongide sõidukiirus 220 kilomeetrile tunnis.
Praegu võtab rongisõit Helsingist Peterburi aega viis ja pool tundi.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.