Helsingi ja Peterburi vahel hakkavad kolme
aasta pärast ehk 2010. a sõitma kiirrongid, kirjutab Hufvudstadsbladet.
Soome raudteefirma VR ja Venemaa RZD ühisfirma Karelian Trains on tellinud neli kiirrongi Prantsuse energeetikahiiult Alstom. Tehingu hind on 120 miljonit eurot ning firmadel on ostuoptsioon veel kahele rongile.
Plaani järgi hakkavad rongid 450 km lõigul sõitma mõlemas suunas neli korda päevas. Uued rongid saavad sõita nii Soome kui Venemaa rööpalaiusega raudteel.
Lisaks uutele rongidele investeeritakse mõlemal pool piiri ka raudtee ümberehitusse. Venemaa on juba investeerinud 120 miljonit eurot ning plaanib tuleval aastal veelgi suuremaid investeeringuid. Soome poolel on plaanis renoveerida Lahti-Luumäki raudteelõik.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kui infrastruktuuritööd lõpevad, tõuseb rongide sõidukiirus 220 kilomeetrile tunnis.
Praegu võtab rongisõit Helsingist Peterburi aega viis ja pool tundi.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.