Allante Transport ASi juht Ants Lampe
ütles, et Vene toll on ka varem musti nimekirju pidanud ja lahenduse toob
tüdimus.
"Ma arvan, et asi laheneb siis, kui venelastel endal villand saab," rääkis Lampe. Tema sõnul oli tollil ka mõni aasta tagasi selline must nimekiri. Nagu praegugi, ei tunnistanud Venemaa toona rahvusvahelisi kaubavedusid reguleerivat TIR-konventsiooni. Kui Euroopa Liit vastukaaluks Vene kaubaautode sissesõidu keelas, andsid venelased järele.
"See pole niivõrd poliitiline küsimus," rääkis Lampe. "Küsimus on rahas. Nad korjavad piiril ühe-kahe kuuga kena kopika kokku. Hinnad on tõusnud kaks korda."
Kui eelmisel nädalal maksis veoauto Peterburi konvoeerimine 4000 rubla, siis sel nädalal küsisid Vene tolliametnikud sama asja eest juba 8000 rubla.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lampe hinnangul võiks valitsus piiriküsimustega siiski tegeleda. "Me oleme praegu klientidele öelnud, et me ei lähe Venemaale. Käibe koha pealt see meid palju ei mõjuta, küll aga kasumi koha pealt," lisas ta.
Lampe sõnul Allante Transport inimeste koondamist ei plaani, kuna autojuhtidest on nagunii puudus. Mehed sõidavad lihtsalt teisi marsruute.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.