• 30.08.07, 16:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Diislikütuse asemel sõidetakse rapsi- või sojaõliga

Eestis liigub üsna palju juhte, kelle diiselmootorites ei põle mitte tanklast tangitud diiselkütus vaid kas rapsi- ,soja või fritüürist läbi käinud õli.
Selliseid katseid hakkas hiljuti oma auto peal tegema ka Tõnis Elvet. Esialgu pani mees oma vanasse Opel Vectrasse katsetuse mõttes tavalist puhast rapsiõli ja seda loomulikult diisliga segamini õli protsendiga ca. 30.
Paar aastat tagasi tegi sääraseid katseid oma Dodge RAM-i peal ka diiselmootorite remontimisega tegelev ja nende hingeeluga täpselt kursis olev Margus Õunpuu. Mehe enda sõnul tingis katsed järsult kasvanud diislihind. Diiselmootorite spetsialist hoiatab ka selle eest, et uutesse autodesse ei tohiks toiduõli panna, sest uued mootorid on kordades täpsemad ja kiiluvad lihtsalt kinni. Osade uute autodega ei tohiks Õunpuu sõnul isegi biodiisliga sõita.
Toiduõliga autode toitmisest ja alternatiivsetest biokütustest loe lähemalt homsest Äripäeva Auto rubriigist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele