Tillukest kahekohalist linnaautot Smart
Fortwo cdi peab keskmise 15 000 km läbisõidu juures tankima kõigest 15 korda
aastas, sest 33-liitrise paagi kütusevarust piisab tervelt 1000 km läbimiseks –
diisel-Smarti keskmine kütusekulu on nimelt suurseeriaauto kohta
maailmarekordiliselt pisike 3,3 l/100 km, kirjutas SL Õhtuleht.
Rekordkoonerdajaks hakkamise varjukülg on see, et 45hobujõulise 0,8-liitrise turbodiiselmootoriga pisisõiduk maksab vähemalt 175 000 krooni ning liigub tervelt 780 kg tühimassi pärast edasi üpris uimases tempos (kiirendus 0–100 km/h sujub 19,8 sekundiga ning tippkiirus on kõigest 135 km/h). Kui hing ihkab autole näiteks roolivõimendit ja raadiot, peab nende eest juurde maksma, kuid kaks turvapatja ja ESP on siiski juba alghinnas.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.