Šveitsis avati täna maailma pikim maapealne 
raudteetunnel - Saksamaad ja Itaaliat ühendav Lötschbergi tunnel läbi Alpide on 
34 kilomeetrit pikk.
Tunneli kaudu pääseb nüüd Saksamaalt Itaaliasse vähemalt kolmandiku võrra lühema vahemaa läbimisel, kirjutas BBC.
Täielikult hakkab tunnel tööle detsembris, mil sellest võib päeva jooksul läbida umbes 42 reisi- ja kuni 80 kaubarongi. Tunnelit hakati ehitama kaheksa aastat tagasi ja projekti hinnanguline maksumus oli 4,3 miljardit Šveitsi franki (u 41 miljardit krooni).
Maailma kõikide tunnelite seas on tegemist siiski pikkuselt kolmandaga. Sellest on pikemad veel vaid Jaapani Seikani tunnel ja La Manchi all olev Londonisse viiv tunnel. Need mõlemad aga on veealused ehitised.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Šveitslastel on plaanis suuri tunneleid ehitada veelgi. 2015. aastal peaks valmima Lötschbergiga paralleelne tunnel. Veel on päevakorras Gotthardi raudteetunneli rajamine Zürichi ja Milano vahele. See peaks tulema 60 km pikk, olles seega maailma pikim.
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.