Tunneli kaudu pääseb nüüd Saksamaalt Itaaliasse vähemalt kolmandiku võrra lühema vahemaa läbimisel, kirjutas BBC.
Täielikult hakkab tunnel tööle detsembris, mil sellest võib päeva jooksul läbida umbes 42 reisi- ja kuni 80 kaubarongi. Tunnelit hakati ehitama kaheksa aastat tagasi ja projekti hinnanguline maksumus oli 4,3 miljardit Šveitsi franki (u 41 miljardit krooni).
Maailma kõikide tunnelite seas on tegemist siiski pikkuselt kolmandaga. Sellest on pikemad veel vaid Jaapani Seikani tunnel ja La Manchi all olev Londonisse viiv tunnel. Need mõlemad aga on veealused ehitised.
Šveitslastel on plaanis suuri tunneleid ehitada veelgi. 2015. aastal peaks valmima Lötschbergiga paralleelne tunnel. Veel on päevakorras Gotthardi raudteetunneli rajamine Zürichi ja Milano vahele. See peaks tulema 60 km pikk, olles seega maailma pikim.