Euroopa Liit võib keelata kiiremini kui 162
km/h sõitvate autode valmistamise, sest võimsamatest ja kiirematest autodest
paiskub õhku rohkem heitgaase, vahendas Eesti Päevaleht Online.
Ettepanek tuli Euroopa Parlamendile raportis, mis loetleb EL plaane, kuidas vähendada heitgaaside õhkupaiskumist, Euroopa Parlament hakkab kiirete autode valmistuskeelu üle hääletama sügisel.
Eelnõu autor, Briti liberaaldemokraat ja Europarlamendi liige Chris Davies leiab, et 162 km/h oleks täiesti mõistlik piirang, kuna enamuses Euroopa riikides on suurim lubatud kiirus sellest 25% väiksem.
Davies selgitas, et autode võimsus ja kaal on kõvasti kasvanud ja see omakorda on suurendanud nende süsihappegaasi emissiooni – samal ajal aga ei ole inimestel niikuinii seaduslikku õigust autode suurenenud võimsust kasutada.
Euroopa Komisjon valmistab ette seadust, mis sätestaks, et 2012. aastal tohib Euroopas müüdava uue auto heitgaasiemisioon olla 130 grammi kilomeetri kohta, sellest hoolimata teatas Euroopa Komisjoni esindaja, et Komisjon ei toeta ehitatavate autode kiiruspiirangu kehtestamist.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.