Projekti "Tallinna tramm" raames kaalutud
kuuest võimalikust uuest trammiskeemist on sõelale jäänud kolm: Mustamäe,
Lasnamäe ja lennujaam.
ETP Grupi insener-konsultant Reedik Võrno sõnul sõeluti praegune variant välja multikriteeriumi-analüüsi abil, kus tulude ja kulude kokkuarvestamisel analüüsiti enam kui kümmet komponenti, millest olulisemad olid liini potentsiaalsete kasutajate arv, trammile juurdepääs ja kasutamismugavus ning ehituse kogumaksumus, kirjutas Eesti Päevaleht Online.
Trammiteid tuleb juurde 20-23 kilomeetri ulatuses. Lõplikud projektid liinide loomiseks tuleb linnale esitada oktoobriks.
Projekt läheb maksma suurusjärgus neli miljardit krooni, millest 75-80 protsenti loodetakse saada Euroopa Liidust ja miljardi peaks leidma linn.
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.