Täna pärastlõunal saabub Moskvas Oktjaberskaja
jaama eelmise reede hilisõhtul Tallinnast teele lähetatud esimene ainult
konteineritega laetud kaubarong.
Eesti Raudtee turundusdirektor Rene Vareki sõnul on reede hilisõhtul Tallinnast Ülemiste kaubajaamast teele saadetud 40 platvormile 86 TEU laetud rong esimene omataoline kogu Eesti Raudtee ajaloos, teatas ettevõte.
Seni on transpordi logistilises ahelas Eesti Raudteed harjutud pidama ennekõike kaupu vastuvõtvaks lüliks. Esimene konteinerrong ja järgnevad tõestavad, et Eesti Raudteel on tulevikku ka kauba lähetajana.
Rong pidi sihtpunkti graafiku järgi jõudma 42 tunniga, kuid esimene kord see ei õnnestunud. "Rongi teekond kulges graafiku alusel kuni Petseri jaamani, kus Vene poole tollipunkt töötles rongi tavapärase kolme tunni asemel 18 tundi ning seetõttu jõuab kaup sihtkohta alles täna pärastlõunaks," nentis Varek.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vareki kinnitusel kavandab Eesti Raudtee alates juunist Moskva suunal teele saata regulaarselt ühe täismahus komplekteeritud konteinerrongi nädalas. Samuti jätkuvad ettevalmistused analoogilise iganädalase konteinerrongi lähetamiseks Kasahstani suunal alates suvest.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.