Transiidi Assotsiatsioonil valmis
memorandum, mis näeb isegi rõõmsat tulevikku mustades toonides.
Nn positiivse stsenaariumi kohaselt kukub transiitvedude maht kuni viiendiku võrra, negatiivse puhul aga kuni 60-65 protsendi võrra. Sel puhul võib kaotada töö kuni 5000 inimest, kirjutas Eesti Ekspress.
Tallinna Sadama ja Eesti Raudtee juhid ennustavad oma firmade tulude kahanemist vastavalt kuni 200 miljoni krooni ja 360 miljoni krooni võrra aastas. Ainuüksi mais jääb sadamal saamata tulu kuni 40 miljonit krooni ja raudteel kuni 80 miljonit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Mai keskpaigaks on selge, kas ja millises osas on Eestisse kavandatud kaubavood suunatud mujale või on kaup ootele pandud.
Mida kauem kauba mittelaadimine kestab, seda keerukam on transiidivoo Eestisse tagasi pööramine.
Suurärimees Endel Siff ütles Ekspressile, et Eesti majandus ontõsise rünnaku all. "Ootan valitsuselt sama resoluutset ja jõulist käitumist Eesti majandushuvide kaitsmisel, nagu rakendati pronkssõduri teisaldamisel," märkis ta.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.