Saarlased löövad kaasa märtsi lõpus Soomes
valmiva kiire parvlaeva Star ehitamisel. Aprilli alguses ASi Tallink Grupi
laevana Tallinna ja Helsingi vahet seilama hakkav Star on võimsaim laev, mis
kunagi Eesti lipu all merd sõitnud.
Helsingis Aker Yards'i laevaehitustehases mullu jaanuaris ehitama hakatud ning peatselt valmiva 186 meetri pikkuse Stari mootorite võimsus on 48 000 kw, kirjutas Meie Maa.
AS Tallink Grupi kommunikatsioonijuhi Luulea Lääne sõnul lööb saarlasi Stari ehitamisel kaasa päris palju. Tallinki Stari ehitusprojekti juhib Ellar Kõuts Vättalt Kailuka külast, kes oli ka Eesti uhkeimaks laevaks nimetatud Galaxy projektijuht.
Ellar Kõutsi enda sõnul kuuluvad “tähtsamate persoonide”, ehituse omanikupoolsete järelevalvajate hulka veel vanemmehaanik Avo Aavik Pihtlast; I mehaanik Ivo Andreas Kuressaarest; laeva külmutus-, ventilatsiooni- ja teiste süsteemide mehaanik, kuressaarlane Maido Jüristo; laeva intendant ehk reisijateteenistuse ülem Valmar Aavik Orissaarest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
“Saarlaste osakaal on Stari juures tõesti väga suur,” ütles Kõuts. “Meeskonna hulka hakkab kuulma teisigi saarlasi. Ka ehitajate seas on tuttavaid nägusid, Kuressaare poisse,” rääkis ta, lisades, et laeval hakkab tööle kaks meeskonda, kusjuures ka teise vahetuse esimene mehaanik on saarlane Jaanus Rohulaid.
Varem töötas Kõuts Tallinkis superintendandina – mehaanik-juhendajana – ning praegu tegutseb Tallinki esindajana Soomes uute laevade ehitusprojektide juhina.
Kuidas teised saarlased tema meeskonda sattusid? “Mina olen neid valinud,” lausus Kõuts. “Ja juba enne saadab firma oma inimesed ehitusjärelevalvet tegema, pärast aga jäävad nad laeva peale tööle.”
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.