Eile õhtul sõitis Kopli poolsaare tipus
madalikule tanker Weserstern, pardal ligi 10 000 tonni diisliõli, laeva kapten
palus piirivalvel laeva vabastamiseks kavandatud päästeoperatsiooniga tänaseni
oodata.
Kuigi laev sõitis karile õhtupimeduses, oli piirivalve veel eile õhtul valmis alustama keerukat päästeoperatsiooni – pumpama liivamadalikule kinni jäänud aluselt teisele tankerile osa lastiks olnud kütteõlist, et alust lahti kergitada.
Põhja piirivalvepiirkonna staabiülem vanemleitnant Mati Terve ütles eile õhtul kella 21.30 ajal Postimehele, et kuna laev polnud karilejäämisest saadik meetritki liikunud, otsustas kindlustusseltsi ja omanikuga nõu pidanud kapten Wesersterni õhtul paisuvas tormituules mitte liigutada. «Triivi, pole, ankrud peavad,» edastas Terve kapteni põhjendusi, miks laeva pole mõtet öösel kergitama hakata.
Kapteni otsusel tuleb Muuga sadamast täna suurem puksiir, mis hakkab laeva lahti sikutama.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vene-Balti sadamast täislastis väljunud laev sattus madalikule Postimehe esialgse info järgi seetõttu, et kaldus ilmselt tugeva tuule tõttu kursilt veidi kõrvale.
Laeva operaator on Saksa firma Rigel Schiffahrds Gmbh & Co KG.
Sama tanker sõitis karile mullu Soomes Porvoo lähedal Kilpilahti naftasadama juures.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.