• 06.12.06, 09:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vene autoturg: kes saab, see ostab välismaa auto

Kodumaiste autode müük Venemaal langeb ja import kasvab, kuid VAZ on ikka turuliider.
Tänavu müüakse Venemaal kaks miljonit sõiduautot ligikaudu 33 miljardi dollari eest, viis korda rohkem kui 2000. aastal, kirjutas Ärileht. Autode müük on kasvanud seitse aastat järjest. “Kasvu toetavad kiire sissetulekute tõus, tarbimislaenude üha suurem kättesaadavus, madal autostumise tase ja vajadus välja vahetada vana autopark,” kirjutab Dmitri Plehhanov Soome Panga siirdemajanduste instituudi Venemaa kuukirjas.
2000. aastal toodeti Venemaal 1 022 000 sõiduautot, 2005. aastal 911 000. Vene autode eksport on siiski püsinud stabiilsel tasemel 130 000 auto ringis aastas. Ent autode import on samal ajal kasvanud umbes 30% aastas.
Vene turuliider on 700 000 autoga aastas endiselt AvtoVAZ, kuid kodumaiste masinate konkurentsivõime kahaneb pidevalt, sest tootmiskulud kasvavad ja rubla tugevnemine sööb võimalust konkureerida soodsa hinnaga, märgib Plehhanov.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele