Saksa poliitikud otsustasid erastada 2009.
aastaks riigiraudtee Deutsche Bahn (DB), kuid infrastruktuur jääb siiski riigi
kätte.
Valitsevad kristlikdemokraadid (CDU) ja sotsiaaldemokraadid (SPD) leppisid pärast kuudepikkuseid vaidlusi kokku, et 2008. või 2009. aastaks läheb raudtee osade kaupa erakätesse, vahendas etv24.ee Saksa ajalehte Frankfurter Allgemeine Zeitung.
34 000kilomeetrine raudteevõrk koos jaamadega jääks kava kohaselt riigile, kuid antakse erastatavale Deutsche Bahnile kasutada. Teedeministri Wolfgang Tiefensee sõnul jääb raudteetranspordi ja -infrastruktuuri korraldamine seega ühe operaatorettevõtte kätte.
Siiski lubab DB põhikirja järgi anda erakätte vaid 49,9% aktsiatest. Seega jääb riik sellise erastamisskeemi juures ka operaatorfirmas enamusosanikuks.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.