8. november 2006
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ekstreemselt rohelised tulevikuautod

Autodisainerid võistlevad ekstreemselt rohelise auto loomises.

Vetikaid täis Hummer ja Volkswagen, mis suudavad iseennast remontida, olid vaid vähesed ideed Los Angeles Auto Show võistlusel, kirjutas CNNMoney.com.

Los Angeles Auto Showl novembri lõpus auhinnatakse loodussõbralikuma auto loojad.

Võistlusest võtavad osa sellised nimekad tegijad nagu General Motors, Volkswagen, Toyota ja Honda.

Võistluse reeglite kohaselt peavad kõik autod võimalikult vähe keskkonda kahjustama ja olema viie aasta pärast täielikult ümbertöödeldavad. Enamik autosid on praegu tuntud tehnoloogiatega teostamatud.

Et täita keskkonnasaaste minimeerimise reeglit, siis mõned autod puhastavad näiteks õhku.

General Motorsi Hummer O2 kerepaneelid on täidetud vetikatega, mis fotosünteesivad CO2 puhtaks hapnikuks nagu puu. Kui masin on pargitud, voldivad kerepaneelid ennast lahti, et püüda rohkem päikesevalgust. Hummer O2 on tehtud 100% ümbertöödeldud alumiiniumist.

BMW Mini Biomokei keresse on istutatud palmipuuseemned, mis hakkavad idanema pärast seda, kui kere auto kasuliku elu lõpul komposteeritakse. Biomoke on Mini Moke tulevikuversioon, džiibisarnane maastur, mille ehitas Mini 1960. aastatel.

VW Nanospyder on kokku pandud mikromasinatest, mis suudavad ennast lahti võtta ja uuesti kokku panna. Avarii korral paigutavad auto raami osad ennast ringi ja aitavad kokkupõrke mõju vähendada.

2020 LeMans töötab veel leiutamata kütuseelemendil ja tugevatel ülikergetel täielikult taaskasutatavatel materjalidel. Vesinikkütuseelementi testitaks LeMansi 24 tunni sõidul, sellest ka sõiduki nimi.

Audi Dynamic Space Frame on aerodünaamiline ja ämblikusarnane sportauto. Auto voolikud ja juhtmed on raami integreeritud, kasutatakse hüdroajamit traditsioonilise kardaanvõlli asemel.

Kaheistmeline Honda Extreme'i šassii on tehtud polükarbonaatmeekärjest, mis võib võtta erinevaid kerestiile. Omanik võib kergesti muuta kerepaneele ja šassii on viie aasta pärast ümbertöödeldav.

Kia Sandstorm on biodiisli ja elektrimootori jõul toimiv hübriid-kõrbebagi. Autol on päikese jõul toimiv jahutus ja sisseehitatud eemaldatavad prügikastid. Kerepaneele saab ümber töödelda, et anda autole uus välimus.

Mercedes-Benz RECYt viib edasi neljasilindriline puhas biodiiselmootor. Kahjustatud kerepaneele saab lihtsalt eemaldada ja ümber töödelda. Disainerite sõnul saab kereosadest ideaalse lõkketule.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077