Kaubaveomaht Eesti Raudteel ulatus tänavu
septembris 3,1 miljoni tonnini, mida on pool miljonit tonni vähem kui
augustis.
Eesti Raudtee turundusdirektori Rene Vareki sõnul oli mõningase vähenemise põhjuseks mahtude langemine nafta ja põlevkivi vedude osas. „Tunda annab idanaabrite valmistumine talveks ja kütuse varumine siseturule, millele lisanduvad ka naftasaaduste transiiti pärssivad eksporditollid,“ ütles Varek.
Tänavu on 9 kuuga raudteetsi veetud 32,71 miljonit tonni veoseid, aastaga on kogumaht vähenenud ühe protsendi võrra. Enim on suurenenud kivisöe, mustmetallide ja keemiakaupade vedu. Vähenenud on nafta, põlevkivi ja väetiste veomahud.
Ligi 82 protsenti raudteetsi veetavatest kaupadest liiguvad transiitvedudes, mille üldmahud on tänavu vähenenud 1,1 protsenti. Kohalike vedude maht on vähenenud 13 protsenti 2,4 miljoni tonnini, importveod on suurenenud 11 protsenti 2,85 miljoni tonnini. Eksportvedude 0,72 miljoni tonni suurune veomaht on mullusest 7 protsenti suurem .
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.