Täna avati Hiiumaal Saarte Liinidele kuuluv Sõru sadam, millesse riigile kuuluv AS Saarte Liinid on investeerinud 24,1 miljonit krooni.
Sadama ehitusest on kõige suurem kasu korraliku parvlaevaühenduse pidamiseks Hiiumaa ja Saaremaa vahel. Nüüdseks on Sõru sadamast saanud Eesti kõige tänapäevasem väikesadam.Mitu aastat kestnud tööde käigus ehitati Sõru sadamasse uus parvlaevakai koos aparelliga, tehti süvendustööd, rekonstrueeriti kaitsemuulid, ehitati välja sadamaala koos parkimisplatsiga, elektrivarustus, välisvalgustus ja uus sadamahoone.
Avamisel osalenud majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar tänas kõiki sadama uuendamisel kaasa löönuid – lisaks Saarte Liinidele ka Maanteeametit ja Emmaste vallavalitsust.
„Ma loodan, et see ühiste jõududega valminud sadam on hiidlastele edaspidi hea visiitkaart saarlaste ja Saaremaalt tulevate turistide silmis,” märkis Savisaar, „samuti aga koht, kust hiidlased ise saaks meeldivate tunnetega merele minna.”
Maanteeamet ehitas Sõrus valmis mahasõidu olemasolevalt riigi maanteelt kuni sadama territooriumini. See maksis 1,7 miljonit krooni.
Suure töö koduvalla arenguks tegi Emmaste vallavalitsus, korrastades sadamaosa, kus käivad purjekad ja väikepaadid. Koos haljastuse ja asfaltkattega kulutas vald selleks ligi miljon krooni. Sadamapiirkonda on rajatud Emmaste valla muuseum maksumusega kuni kuus miljonit krooni. Lisaks on nüüd sadamas korralik toitlustusasutus ja koht kohalikele inimestele ürituste korraldamiseks.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.