Ehkki Spacecomi juht Oleg Ossinovski ütles,
et ettevõte suundub Soome turule ja plaanib seal vedusid alustada veel sel
aastal, ei ole ettevõte Soome transpordiministeeriumi andmetel neile vajalikke
dokumente esitanud.
Soome Transpordiministeerium, ei ole saanud piisavalt informatsiooni Spacecomilt ei ohutuse ega ka soovitud raudtee liinide kohta. Raudteeohutuse spetsialist Kirsi Pajunen ütles, et viimased materjalid tulid Spacecomilt maikuus, kuid pärast seda on olnud vaikus.
"Me oleme saatnud neile teate, et vajame tegevuslitsentsi väljastamiseks rohkem informatsiooni. Uus Euroopa raudteeseadus näeb ette, et ettevõte peab tõestama ennast esiteks raudteeohutuse vallas ning teiseks saama kasutusloa teda huvitavatel raudteeliinidel tegutsemiseks. Alles pärast nende kriteeriumide täitmist saame anda välja litsentsi,” sõnas Pajunen.
Kuna uue seaduse kohaselt on ministeeriumil õigus otsustada litsentsi andmist kuni neli kuud ning täna pole protsess Spacecomi litsentsi osas veel alanud, ei ole tõenäoline, et raudteeveod sellel aastal Karjalas algavad.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Pajunen ei välistanud aga võimalust, et Spacecomi litsents saab kiirkorras välja antud.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.