Reisijateveo sektor on tekkinud tervisekriisi üks suurimaid kannatajaid. Seoses erinevate liikumispiirangute kehtestamise ja suurenenud hirmuga massitranspordi kui potentsiaalse kõrgema riskiallika ees, on sektor pidanud silmitsi seisma nõudluse ulatusliku vähenemisega, kirjutab KPMG vandeaudiitor Priit Heinaste.
Statistikaameti andmetel vähenes ühistranspordiga sõitjate arv eriolukorra ajal poole võrra, bussitranspordis koguni 58 protsenti. Eriti ulatuslikult on see mõjutanud riigisiseseid tellimusvedusid ja rahvusvahelisi vedusid, mille puhul on sõitjate arv vähenenud vastavalt 69 ja koguni 96 protsenti. Lähiajaloos ei ole sektor niivõrd ulatuslikku nõudluse langust näinudki. Huvitav saab olema jälgida arenguid käesoleva aasta kolmandas kvartalis. Siis peaks olema näha, kas ja kui palju on sektor taastunud, kuid tõenäoliselt ei ole see taastumine piisavalt suur ja laiaulatuslik, et tagada kõikide turul toimetavate transpordiettevõtete pikaajalist jätkusuutlikkust.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.