3. november 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kulusid tasub vältida, mitte loota nende alanemisele

Tundub loogilisena, et pole mõtet teha kulusid nende edasiseks alandamiseks, kui neid kulusid on võimalik kohe algselt vältida.

Paraku tegelikkuses sellest loogikast lähtumine lihtne ei ole. Kui ettevõtted ka tegelikkuses väldiksid ennetavalt otstarbetuid kulusid, ei tegeletaks tagantjärele intensiivselt omahinna alandamisega. Paraku on just omahinna alandamine domineeriv teema. Seda suuresti majandus surutise tõttu. Eesrindlikumatel Eesti ettevõtetel on õnnestunud viimastel aastatel alandada omahindu 40% ja rohkemgi. Omahinna (COGS) alandamine vaid 1% võrra 5% kasumimarginaaliga töötavas ettevõttes tähendab 20% kasumi kasvu. Kui suurest kasumist on aga aastate jooksul ilma jäädud optimaalsest vähemalt 40% kõrgema omahinna tõttu?

Massiliselt levinud ülekulutamise ja kulude alandamisele suunatud jõupingutuste põhjus peitub levinud juhtimispraktikates ja ettevõtluskultuuris. Nimelt on kulude alanemist lihtne mõõta, kulude vätimist mitte.

Kui mingi kulu oli enne näiteks 100 ja on nüüd 80, siis see on konkreetne sõnum, mida juhid ootavad. Kulude alandajaid parimal juhul isegi premeeritakse. Jutte aga sellest, kuidas vaid 70-ne kulu suudeti saavutada 100 asemel tänu põhjalikule eeltööle ning planeerimisele, peavad juhid alusetute oletustega manipuleerimiseks.

13. novembril Tallinnas toimuval 15. Logistika Aastakonverentsil käsitletakse kulude vältimist kui ühte Eesti tarneahelate juhtimise lähitulevikku mõjutavat trendi.

Analüüsitakse kulude alandamise ja vältimise vahelisi erinevusi, selgitades kummagi mõju ettevõtte finantsnäitajatele ja konkurentsivõimele. Diskuteeritakse probleemi olemuse, selle sügavuse ja komplitseerituse üle ning otsitakse võimalikke lahendusteid.

Logistika Aastakonverentsi kavaga saab lähemalt tutvuda SIIT.

Autor: Illimar Paul

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077