Konkurentsiamet keelas Express Posti ja Eesti Posti koondumise. Logistikauudised avaldab mitu kuud hiljem avaldatud konkurentsiameti raporti lõpliku otsuse kohta, mis sisaldab kõiki huvitatud osapoolte hinnanguid.
Konkurentsi amet toonitab 3 põhjust koondumise keelamiseks:
Express Posti sisenemisel on postiteenuste valdkonnas olnud positiivne mõju,kuna Express Post hakkas pakkuma sarnaseid teenuseid ja odavama hinnaga.
1. Eesti Post oleks koondumise järgselt ainuke postiteenuseid (v.a kullerposti
Artikkel jätkub pärast reklaami
saadetiste edastamise teenus) osutav ettevõtja, mis tähendab, et klientidelpuuduks igasugune valikuvõimalus.
2. Turgu valitsevas, antud juhul monopoolses seisundis, oleval ettevõtjal tekiks
võimalus teenuste hindade tõstmiseks, paindlikkuse ja innovaatilisusevähenemiseks, kuna puudub igasugune konkurentsisurve ja kliendid on nösundolukorras.
3. Postiteenused (sh lihtkiri- ja otsepostisaadetiste edastamine) on klientidele
endiselt olulise tähtsusega ja vajalikud teenused, millest ei ole võimalikloobuda. Koondumise järgselt annaks nimetatud asjaolu omakorda EestiPostile võimaluse tegutseda klientide huvidest sõltumatult.
Seotud lood
Konkurentsiamet keelas kahe postifirma Eesti Posti jaExpress Posti ühinemise, ameti lõplikust otsusest võib lugeda, et Express Posti omanik Ekspress Grupp AS mõtles juba ette sellele, kui koondumise järel ei lähe kõik planeeritult, luuakse hoopis uus ettevõte, kirjutas Logistika kuukiri.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.