Euroopa Komisjoni möödunud nädalal avaldatud kümneaastane transpordipoliitika kava näeb ette, et vähemalt pooled keskmise vahemaaga reisijate- ja kaubaveod liiguvad raudteel või mööda veeteid 2050. aastaks.
ELi transpordipoliitika jätab ühenduse hinnangul kahe silma vahele maanteevedude asendamatu rolli säästliku transpordisüsteemi üles ehitamisel. Möödunud nädalal avalikuks saanud nn Valge Paber alahindab integreeritud veolahendusi ning paneb kahtluse alla konkurentsivõimelise Euroopa veosüsteemi üles ehitamise. Ebaadekvaatsed ideed maanteevedude rohelisemaks muutmiseks aga õõnestavad nende tõsiseltvõetavust. Samas rõhutab IRU, et toetab ideed muuta transport rohelisemaks.
IRU kaubavedude komitee juht Alexander Sakkers avaldas kahetsust, et Euroopa Komisjon toetab logistika rohelisemaks muutmise sildi all ühe veokanali võimendamist. Kaubavoogude vägisi ühele veoviisile suunamine ei too tema sõnul kaasa integreeritud süsteemi, vaid võimendab üht kanalit. See aga tähendab, et transport ei muutu loodust säästavamaks ja efektiivsemaks. Seda enam, et raudteefirmade omanikud, kes on praegu ka Euroopa suuremaid maanteevedajaid, ei tule enda kaubakoguste raudteele suunamisega toime. Multimodaalne transport on saavutatav aga vaid maanteevedajaid kaasates.
Samuti saab ELi-sisest transporti rohelisemaks näiteks ühistranspordi kasutajate arvu kasvatades. IRU asepresident ja reisijateveo nõukogu president Graham Smith tõstis esile: "Bussides peitub meeletu, suuresti märkamata potentsiaal süsihappegaaside vähendamiseks, liikluse hõrendamiseks ning õnnetuseohvrite drastilisel määral vähendamiseks. Oluline on, et tööstus võtaks busside kasutuse kahekordistamise ning taksoteenuse täiustamise oma sihiks."
Möödunud esmaspäeval võttis Euroopa Komisjon vastu Euroopa Liidu transpordistrateegia, mille peamised eesmärgid on vähendada transpordist tekkivat keskkonnasaastet ning lõimida omavahel tihedamini näiteks lennu- ja raudteeliinid.