Autor: Jaana Pikalev • 29. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kallas kutsus üles raudteeoperaatoreid täiendama oma võimsusi

Euroopa transpordivolinik Siim Kallas kutsus üles raudteeoperaatoreid üle Euroopa, et nad valmistuksid täiendama oma võimsusi kauba- ja reisijateveol, mis  praegu toimub suuremas osas mandril.

Euroopa Komisjoni avaldatud  kümneaastane transpordipoliitika kava näeb ette, et  vähemalt pooled keskmise vahemaaga reisijate- ja kaubaveod liiguvad raudteel või mööda veeteid 2050. aastaks, rääkis Siim Kallas Financial Times`ile.

Samuti selgitas Kallas, et teekasutuse maksustamine tuleks eraldada juba olemasolevast kütusemaksust, mida üleeuroopaliselt kasutatakse, ning liikuma peaks sinna suunas, et teemaksud lähtuksid läbitavatest vahemaadest.

"Raudteetranspordil on suurim potentsiaal pakkuda suuremat liikuvust ja keskkonnasõbralikumat transporti. Me näeme, et raudteetranspordil on teatud eelised ja me kindlasti soodustame nende eeliste arendamist," ütles Kallas.

Samuti kutsus transpordivolinik üles erasektorit investeerima rohkem raudteetransporti ja märkis, et samal ajal kui üleeuroopalised õhu- ja muu transpordi firmad olid aktiivsed, polnud keegi tegelemas raudteega. "Ükski teine transpordiliik pole nii killustunud, kui seda on raudteetransort," rõhutas Kallas.

Teede rahastamise kohta ennustas Kallas, et järjest enam on erinevad Euroopa riigid sunnitud üle minema ummikumaksudele nii nagu on seda tehtud juba Londonis või siis isegi otsesele vahemaade maksustamisele nagu seda on plaaninudvteha Ühendkuningriigid ja Holland, aga nende idee on soiku jäänud.

Finants inimesena mõtlen, et tulevikus jääb järjest napimaks raha, et ehitada teid riigieelarvest ja kohalikest eelarvetest, see tähendabki, et muud rahastamise allikad tuleb leida, ütles Kallas.

Erasektori seotus raudteedel kasvaks, kui samal ajal saaks sektor vabaks suurte riigiosalustega raudteefirmade monopoliseisustest, mis Euroopas domineerivad, sõnas Kallas. " Raha raudteede investeeringuteks on täiesti olemas, kuid see on kättesaadaval ainult juhul, kui selleks on aktsepteeritavad eeskirjad, mis on ka vastuvõetavad erasektorile," selgitas Kallas.

Euroopa Komisjon on terve dekaadi täiendanud varasemat transpordikava, mis avalikustati 2001. aastal. Viimase kava kohaselt keskendutakse raudteesektori konkurentsivõime parandamisele, et suunata maantee- ja õhutransporti rohkem raudtee- ja veetranspordile. Progress selles on tänini seotud inimeste sõnul olnud väga aeglane.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077