Lisarahata jäävad teed ehitamata

Transpordivolinik Siim Kallase kabineti juht Henrik Hololei ütleb, et teede maksustamise üle otsustamine ei kuulu Euroopa Komisjoni pädevusse, kuid ilma lisarahaallikate leidmiseta jäävad paljud teed tulevikus ehitamata.

Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas on aktiivselt tutvustanud komisjoni kevadel avaldatud valget raamatut, kus kirjas visioon Euroopa transpordisektori tulevikust.

Eestis on enim kõneainet pakkunud idee, et teede otsesed kasutajad maksaksid kinni ka teede ehitamise ja hooldamise kulud.

Eesti kordas oma vastuseisu teemaksule. Eelmises Logistika kuukirjas antud intervjuus ütles Kallas, et praegune, peamiselt kütuseaktsiisist rahastamine kuivab peatselt kokku. Paljud riigid jäävad infrastruktuuriobjektide rahastamisel lisatuluallikata varsti raskustesse.

Suve alguses andsid Euroopa Liidu riigid teada seisukohad Euroopa Komisjoni esitatud transpordiarengu visioonile. Eesti kordas juba oma varasemast seisukohta: ei mingit maanteede maksustamist, infrastruktuuritasud ei tohi kasvada.

Kallase kabineti juht Henrik Hololei ütles Eesti seisukohta kommenteerides, et maksustamine on valdkond, kus Euroopa Komisjonil puudub otsene pädevus. Selles valdkonnas millegi otsustamiseks peab olema liikmesriikide täielik konsensus. Maksulised teed on tema sõnul aga kõige loogilisem võimalus, kuidas rahastada mahukaid infrastruktuuriprojekte, näiteks tee-ehitust.

Teisi riike jätab teede maksustamise idee külmaks
Teede maksustamise idee Euroopa transpordivisioonis erutab teisi riike Eestiga võrreldes vähem. Rohkem pööratakse tähelepanu sisepõlemismootoritega autode kaotamisele liiklusest ja kaubaveo suunamisele maanteelt raudteele.

Transpordi valge raamatu üle arutasid Euroopa Liidu transpordiministrid juunis toimunud viimasel kohtumisel.

Vastu võeti ka eesistuja Ungari koostatud ühisseisukoht. Päris ühist arvamust sellest siiski ei leia. Pigem on see kogum riikide erinevatest seisukohtadest ja ettepanekutest.

Hololei väitel on valge raamatu seisukohtadest kõige enam tähelepanu pööratud kahele visioonile: esiteks hinnangule, et aastaks 2050 kaovad linnaliiklusest sisepõlemismootoriga autod; teiseks, et keskpikas perspektiivis peaks valdav osa Euroopa Liidu sisestest üle 300 kilomeetri pikkustest kaubavedudest hakkama toimuma raudteel. Viimane aga sõltub Hololei sõnul suuresti sellest, kuidas suudavad raudtee-ettevõtted muuta oma sektorit ja pakutavat teenust. konkurentsivõimelisemaks.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0
Brasiilia reaal BRL 4,27 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,00 0
Hiina jüaan CNY 7,92 0
Hongkongi dollar HKD 8,94 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,23 0
India ruupia INR 82,18 0
Indoneesia ruupia IDR 16679,41 0
Islandi kroon ISK 140,38 0
Jaapani jeen JPY 128,82 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 16,01 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,27 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 23,01 0
Norra kroon NOK 9,63 0
Poola slott PLN 4,31 0
Rootsi kroon SEK 10,28 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,57 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,49 0
Tšehhi kroon CZK 25,97 0
Türgi liir TRY 6,09 0
Ukraina grivna UAH 31,67 0
Ungari forint HUF 321,42 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,40 0
Vene rubla RUB 75,27 0

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018