Keskkonnaminister: Rail Balticu tarastamist tuleb põhjalikult analüüsida

Rail Balticu eskiis
Rail Balticu eskiis

Keskkonnaministeerium kiitis heaks Harju, Rapla ja Pärnu maakonna Rail Balticu maakonnaplaneeringute ühise keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) aruande, teatas ministeerium. Ministeerium toob heakskiidus välja vajaduse arvestada raudteetrassi kavandamisel piirdeaedade rajamisega seotud uuringu tulemustega.

Keskkonnaministeeriumi hinnangul vastab KSH nõuetele ning trassi mõjud on adekvaatselt hinnatud. Samas sidus Keskkonnaministeerium heakskiidu Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ning Tehnilise Järelevalve Ameti tehtava uuringuga, milles analüüsitakse alternatiivseid tehnilisi võimalusi planeeringus välja pakutud lahendustele, sealhulgas tarakatkestuste kasutamist.

Uuringu käigus koondatakse info tarastamata raudteelõikudel juhtuvate õnnetuste kohta. Samuti analüüsivad eksperdid erialakirjanduse ja teiste riikide praktikate põhjal võimalikke ohtuste tagamise lahendusi tarastamata raudteelõikudel ning kaardistavad Rail Balticu trassi võimalikud tarakatkestuste asukohad. Rail Balticu meeskond on kinnitanud, et arvestavad ekspertide hinnangutega ning otsivad looduskeskkonda vähem häirivaid alternatiive piirdeaedadele nii projekteerimise, ehituse kui raudtee kasutamise ajal.

Keskkonnaminister Siim Kiisler selgitas pressiteates, et kuna tarastamise puhul on tegemist väga olulise looduskeskkonda mõjutava teemaga, tuleb seda enne lõplike otsuste tegemist põhjalikult analüüsida. „Et leida keskkonnale parim lahendus ning samaaegselt mitte pidurdada planeerimisprotsessi, kiidame KSH aruande heaks tingimusel, et nendes välja pakutud tarastamise kombinatsioon ökoduktidega ei ole lõplik lahendus ning seda on võimalik muuta sisuliselt kuni ehitustööga alustamiseni,“ ütles Kiisler.

Kuigi maakonnaplaneeringute ühine KSH aruanne on heaks kiidetud, peab arvestama sellega, et põhjendatud juhtudel tuleb projekti tegevuslubade etappides viia läbi kavandatava tegevuse keskkonnamõju hindamine. 

Maakonnaplaneeringutega määratakse Rail Balticu trassi põhimõtteline asukoht. KSH annab planeeringute koostamisele olulise sisendi, seda just keskkonnakaitse seisukohast. Rail Balticu maakonnaplaneeringud esitatakse Rahandusministeeriumile järelevalve jätkamiseks.

Osale arutelus

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 0.050524
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,04 0.070497
Hiina jüaan CNY 7,84 -0.028059
Hongkongi dollar HKD 9,24 -0.021631
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.013318
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.050803
India ruupia INR 77,04 -0.026083
Indoneesia ruupia IDR 16027,00 -0.018714
Islandi kroon ISK 124,54 -0.02649
Jaapani jeen JPY 133,56 0.112439
Kanada dollar CAD 1,48 -0.005406
LAV rand ZAR 16,01 0.141993
Lõuna-Korea vonn KRW 1338,10 0.089759
Malaysia ringgit MYR 5,00 -0.049951
Mehhiko peeso MXN 22,26 -0.111278
Norra kroon NOK 9,40 -0.0417
Poola slott PLN 4,23 -0.030697
Rootsi kroon SEK 9,63 -0.020139
Rubla RUB 67,86 -0.020627
Rumeenia leu RON 4,60 0
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.024877
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.04553
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.034564
Taani kroon DKK 7,44 -0.005105
Tai baht THB 39,24 -0.025477
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.003887
Türgi liir TRY 4,33 0.076312
Ukraina grivna UAH 31,54 -0.02631
Ungari forint HUF 307,72 -0.019494
USA dollar USD 1,18 -0.02784
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.299406
Valgevene rubla BRL 3,75 -0.023975
Valgevene rubla BYN 23107,00 -0.53805

Valdkonna töökuulutused