Keskkonnaminister: Rail Balticu tarastamist tuleb põhjalikult analüüsida

Rail Balticu eskiis
Rail Balticu eskiis

Keskkonnaministeerium kiitis heaks Harju, Rapla ja Pärnu maakonna Rail Balticu maakonnaplaneeringute ühise keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) aruande, teatas ministeerium. Ministeerium toob heakskiidus välja vajaduse arvestada raudteetrassi kavandamisel piirdeaedade rajamisega seotud uuringu tulemustega.

Keskkonnaministeeriumi hinnangul vastab KSH nõuetele ning trassi mõjud on adekvaatselt hinnatud. Samas sidus Keskkonnaministeerium heakskiidu Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ning Tehnilise Järelevalve Ameti tehtava uuringuga, milles analüüsitakse alternatiivseid tehnilisi võimalusi planeeringus välja pakutud lahendustele, sealhulgas tarakatkestuste kasutamist.

Uuringu käigus koondatakse info tarastamata raudteelõikudel juhtuvate õnnetuste kohta. Samuti analüüsivad eksperdid erialakirjanduse ja teiste riikide praktikate põhjal võimalikke ohtuste tagamise lahendusi tarastamata raudteelõikudel ning kaardistavad Rail Balticu trassi võimalikud tarakatkestuste asukohad. Rail Balticu meeskond on kinnitanud, et arvestavad ekspertide hinnangutega ning otsivad looduskeskkonda vähem häirivaid alternatiive piirdeaedadele nii projekteerimise, ehituse kui raudtee kasutamise ajal.

Keskkonnaminister Siim Kiisler selgitas pressiteates, et kuna tarastamise puhul on tegemist väga olulise looduskeskkonda mõjutava teemaga, tuleb seda enne lõplike otsuste tegemist põhjalikult analüüsida. „Et leida keskkonnale parim lahendus ning samaaegselt mitte pidurdada planeerimisprotsessi, kiidame KSH aruande heaks tingimusel, et nendes välja pakutud tarastamise kombinatsioon ökoduktidega ei ole lõplik lahendus ning seda on võimalik muuta sisuliselt kuni ehitustööga alustamiseni,“ ütles Kiisler.

Kuigi maakonnaplaneeringute ühine KSH aruanne on heaks kiidetud, peab arvestama sellega, et põhjendatud juhtudel tuleb projekti tegevuslubade etappides viia läbi kavandatava tegevuse keskkonnamõju hindamine. 

Maakonnaplaneeringutega määratakse Rail Balticu trassi põhimõtteline asukoht. KSH annab planeeringute koostamisele olulise sisendi, seda just keskkonnakaitse seisukohast. Rail Balticu maakonnaplaneeringud esitatakse Rahandusministeeriumile järelevalve jätkamiseks.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0126743
Brasiilia reaal BRL 4,42 0.0339805
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,46 0
Hiina jüaan CNY 7,93 0
Hongkongi dollar HKD 9,20 0
Horvaatia kuna HRK 7,40 0.1258645
Iisraeli seekel ILS 4,25 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 16961,81 0
Islandi kroon ISK 124,50 0.0803859
Jaapani jeen JPY 130,53 0
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0194729
LAV rand ZAR 15,69 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1320,50 0
Malaysia ringgit MYR 4,76 0
Mehhiko peeso MXN 22,29 0
Norra kroon NOK 9,58 0
Poola slott PLN 4,32 0
Rootsi kroon SEK 10,37 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,60 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0560475
Šveitsi frank CHF 1,16 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 39,04 0
Tšehhi kroon CZK 25,84 0
Türgi liir TRY 5,62 0.0801439
Ukraina grivna UAH 30,97 0
Ungari forint HUF 325,15 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0
Valgevene rubla BYN 2,33 0
Vene rubla RUB 74,32 0

Valdkonna töökuulutused