Keskkonnaminister: Rail Balticu tarastamist tuleb põhjalikult analüüsida

Rail Balticu eskiis
Rail Balticu eskiis

Keskkonnaministeerium kiitis heaks Harju, Rapla ja Pärnu maakonna Rail Balticu maakonnaplaneeringute ühise keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) aruande, teatas ministeerium. Ministeerium toob heakskiidus välja vajaduse arvestada raudteetrassi kavandamisel piirdeaedade rajamisega seotud uuringu tulemustega.

Keskkonnaministeeriumi hinnangul vastab KSH nõuetele ning trassi mõjud on adekvaatselt hinnatud. Samas sidus Keskkonnaministeerium heakskiidu Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ning Tehnilise Järelevalve Ameti tehtava uuringuga, milles analüüsitakse alternatiivseid tehnilisi võimalusi planeeringus välja pakutud lahendustele, sealhulgas tarakatkestuste kasutamist.

Uuringu käigus koondatakse info tarastamata raudteelõikudel juhtuvate õnnetuste kohta. Samuti analüüsivad eksperdid erialakirjanduse ja teiste riikide praktikate põhjal võimalikke ohtuste tagamise lahendusi tarastamata raudteelõikudel ning kaardistavad Rail Balticu trassi võimalikud tarakatkestuste asukohad. Rail Balticu meeskond on kinnitanud, et arvestavad ekspertide hinnangutega ning otsivad looduskeskkonda vähem häirivaid alternatiive piirdeaedadele nii projekteerimise, ehituse kui raudtee kasutamise ajal.

Keskkonnaminister Siim Kiisler selgitas pressiteates, et kuna tarastamise puhul on tegemist väga olulise looduskeskkonda mõjutava teemaga, tuleb seda enne lõplike otsuste tegemist põhjalikult analüüsida. „Et leida keskkonnale parim lahendus ning samaaegselt mitte pidurdada planeerimisprotsessi, kiidame KSH aruande heaks tingimusel, et nendes välja pakutud tarastamise kombinatsioon ökoduktidega ei ole lõplik lahendus ning seda on võimalik muuta sisuliselt kuni ehitustööga alustamiseni,“ ütles Kiisler.

Kuigi maakonnaplaneeringute ühine KSH aruanne on heaks kiidetud, peab arvestama sellega, et põhjendatud juhtudel tuleb projekti tegevuslubade etappides viia läbi kavandatava tegevuse keskkonnamõju hindamine. 

Maakonnaplaneeringutega määratakse Rail Balticu trassi põhimõtteline asukoht. KSH annab planeeringute koostamisele olulise sisendi, seda just keskkonnakaitse seisukohast. Rail Balticu maakonnaplaneeringud esitatakse Rahandusministeeriumile järelevalve jätkamiseks.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.115141
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.1869424
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102291
Filipiinide peeso PHP 59,76 0.1055365
Hiina jüaan CNY 7,82 0.0870779
Hongkongi dollar HKD 8,80 0.169561
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0538931
Iisraeli seekel ILS 4,15 0.1497187
India ruupia INR 81,64 -0.1015651
Indoneesia ruupia IDR 16750,24 0.829863
Islandi kroon ISK 138,32 -0.0144571
Jaapani jeen JPY 127,96 0.2271481
Kanada dollar CAD 1,49 0.0201939
LAV rand ZAR 16,20 -0.2339585
Lõuna-Korea vonn KRW 1274,61 -0.1785588
Malaysia ringgit MYR 4,71 0.3556672
Mehhiko peeso MXN 22,83 -0.0310873
Norra kroon NOK 9,55 -0.0471002
Poola slott PLN 4,30 -0.0046478
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0419087
Rumeenia leu RON 4,65 0.0193465
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0128808
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0114574
Šveitsi frank CHF 1,13 0.088199
Taani kroon DKK 7,46 -0.0107254
Tai baht THB 37,02 -0.4774758
Tšehhi kroon CZK 25,91 -0.0115768
Türgi liir TRY 6,14 0.1697987
Ukraina grivna UAH 31,35 0.1869649
Ungari forint HUF 322,20 0.1149675
USA dollar USD 1,12 0.1872158
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.173528
Valgevene rubla BYN 2,40 0.1419387
Vene rubla RUB 76,18 0.1048584

Valdkonna töökuulutused