POL: Tuleb alustada Rail Balticu kohalike peatuste projekteerimist

Tootsi raudteejaam
Tootsi raudteejaam

Rail Balticu raudteetrassi projekteerimisel tuleb Pärnumaa elanike ühistranspordi kasutusvõimaluste tagamiseks kohe projekteerida ka kohalikud peatused, et need saaks valmis ehitada koos kiirraudtee põhiprojektiga, otsustati eile toimunud Pärnumaa Omavalitsuste Liidu (POL) üldkogul.

„Pärnumaa laiapõhjalise ja jõulise arengu eelduseks on omavalitsused alati pidanud erinevate taristuühenduste olemasolu ja head seisukorda. Tehniline taristu loob eeldused eluvaldkondade sisuliseks arenguks ja rahuldab inimeste peamisi vajadusi nagu liikumisvõimalused, energeetika ja veevarustus,“ seisab Pärnumaa Omavalitsuste Liidu üldkogu ühispöördumises. „Pärnumaa kui turismi sihtkoht ja innovaatilise tootmise asukoht vajab kiiret, aastaringset ja mitmeliigilist ühendust maailma eri paikadega, mille peavad tagama Via Baltica, Rail Baltic ja Pärnu lennujaam.“

Üldkogul vastu võetud ühisseisukohas kirjutatakse, et omavalitsused nõustuvad Pärnu maakonna planeeringus toodud seisukohaga, et Rail Balticu rajamine ja kohalike reisirongide peatuskohtade väljaehitamine võib pikas perspektiivis kaasa tuua seni renoveerimata 1520 mm Lelle ? Pärnu raudtee sulgemise. „Samas oleme juhindunud planeeringus olevast põhimõttest, et Lelle ? Pärnu raudteelõik on kasutuses Rail Balticu kiirraudtee valmimiseni ning konkreetsed otsused olemasoleva raudtee kohta tehakse hiljemalt uue raudtee valmimisel,“ kirjutatakse ühisseisukohas.

Tuginedes eelnevale ja järelevalves olevale Pärnu maakonna planeeringule väljendab Pärnumaa Omavalitsuste Liidu üldkogu, et:

1)      valitsuse langetatud Lelle-Pärnu raudteelõigu sulgemise otsuse valguses peame äärmiselt vajalikuks alustada koheselt Rail Balticu kohalike peatuste projekteerimise ja ehitamisega, et kohalikud peatused valmiksid üheaegselt põhitrassiga;

2)      seoses Lelle-Pärnu raudtee sulgemisotsuse jõustumisega ei tohi Vändra, Tootsi ja Tori piirkonna elanike ühistranspordi kasutusvõimalused halveneda, mistõttu tuleb parimal võimalikul viisil tagada sobivad liikumisvõimalused bussitranspordi näol.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,53 0.208684
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,94 0.233024
Hiina jüaan CNY 7,85 0.238651
Hongkongi dollar HKD 9,54 0.23106
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.026919
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.114432
India ruupia INR 77,86 0.098987
Indoneesia ruupia IDR 16300,00 0.184388
Islandi kroon ISK 125,63 0.145084
Jaapani jeen JPY 135,72 0.073738
Kanada dollar CAD 1,52 0.164226
LAV rand ZAR 15,02 -0.003329
Lõuna-Korea vonn KRW 1304,80 0.446497
Malaysia ringgit MYR 4,83 0.244884
Mehhiko peeso MXN 22,88 0.367529
Norra kroon NOK 9,61 -0.00333
Poola slott PLN 4,17 0.019203
Rootsi kroon SEK 9,81 0.014575
Rubla RUB 69,29 0.056317
Rumeenia leu RON 4,65 0.086128
Singapuri dollar SGD 1,62 0.04955
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.14412
Šveitsi frank CHF 1,18 -0.06374
Taani kroon DKK 7,45 0.001611
Tai baht THB 38,96 0.077061
Tšehhi kroon CZK 25,37 -0.007883
Türgi liir TRY 4,64 -0.283517
Ukraina grivna UAH 35,13 0.193682
Ungari forint HUF 308,60 0.019446
USA dollar USD 1,22 0.118991
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.084737
Valgevene rubla BRL 3,93 0.193551
Valgevene rubla BYN 24710,00 0.194631

Valdkonna töökuulutused