POL: Tuleb alustada Rail Balticu kohalike peatuste projekteerimist

Tootsi raudteejaam
Tootsi raudteejaam

Rail Balticu raudteetrassi projekteerimisel tuleb Pärnumaa elanike ühistranspordi kasutusvõimaluste tagamiseks kohe projekteerida ka kohalikud peatused, et need saaks valmis ehitada koos kiirraudtee põhiprojektiga, otsustati eile toimunud Pärnumaa Omavalitsuste Liidu (POL) üldkogul.

„Pärnumaa laiapõhjalise ja jõulise arengu eelduseks on omavalitsused alati pidanud erinevate taristuühenduste olemasolu ja head seisukorda. Tehniline taristu loob eeldused eluvaldkondade sisuliseks arenguks ja rahuldab inimeste peamisi vajadusi nagu liikumisvõimalused, energeetika ja veevarustus,“ seisab Pärnumaa Omavalitsuste Liidu üldkogu ühispöördumises. „Pärnumaa kui turismi sihtkoht ja innovaatilise tootmise asukoht vajab kiiret, aastaringset ja mitmeliigilist ühendust maailma eri paikadega, mille peavad tagama Via Baltica, Rail Baltic ja Pärnu lennujaam.“

Üldkogul vastu võetud ühisseisukohas kirjutatakse, et omavalitsused nõustuvad Pärnu maakonna planeeringus toodud seisukohaga, et Rail Balticu rajamine ja kohalike reisirongide peatuskohtade väljaehitamine võib pikas perspektiivis kaasa tuua seni renoveerimata 1520 mm Lelle ? Pärnu raudtee sulgemise. „Samas oleme juhindunud planeeringus olevast põhimõttest, et Lelle ? Pärnu raudteelõik on kasutuses Rail Balticu kiirraudtee valmimiseni ning konkreetsed otsused olemasoleva raudtee kohta tehakse hiljemalt uue raudtee valmimisel,“ kirjutatakse ühisseisukohas.

Tuginedes eelnevale ja järelevalves olevale Pärnu maakonna planeeringule väljendab Pärnumaa Omavalitsuste Liidu üldkogu, et:

1)      valitsuse langetatud Lelle-Pärnu raudteelõigu sulgemise otsuse valguses peame äärmiselt vajalikuks alustada koheselt Rail Balticu kohalike peatuste projekteerimise ja ehitamisega, et kohalikud peatused valmiksid üheaegselt põhitrassiga;

2)      seoses Lelle-Pärnu raudtee sulgemisotsuse jõustumisega ei tohi Vändra, Tootsi ja Tori piirkonna elanike ühistranspordi kasutusvõimalused halveneda, mistõttu tuleb parimal võimalikul viisil tagada sobivad liikumisvõimalused bussitranspordi näol.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1143947
Brasiilia reaal BRL 4,43 -0.0270942
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0255611
Filipiinide peeso PHP 59,96 -0.0266791
Hiina jüaan CNY 7,81 -0.0268972
Hongkongi dollar HKD 8,83 -0.021509
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0527819
Iisraeli seekel ILS 4,26 -0.0492761
India ruupia INR 81,29 -0.0270573
Indoneesia ruupia IDR 16481,23 -0.0265686
Islandi kroon ISK 139,22 -0.0071824
Jaapani jeen JPY 128,18 -0.0389924
Kanada dollar CAD 1,51 0.0661288
LAV rand ZAR 16,25 -0.156684
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,22 -0.0023451
Malaysia ringgit MYR 4,73 -0.0253716
Mehhiko peeso MXN 22,78 -0.4023212
Norra kroon NOK 9,74 0.0349062
Poola slott PLN 4,29 0.013988
Rootsi kroon SEK 10,24 -0.0175726
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0021492
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0192753
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.0222742
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0265957
Taani kroon DKK 7,47 -0.002679
Tai baht THB 37,10 0.0037738
Tšehhi kroon CZK 25,78 0.0892961
Türgi liir TRY 6,07 0.2691412
Ukraina grivna UAH 31,53 -0.0266326
Ungari forint HUF 323,42 0.0587817
USA dollar USD 1,13 -0.0353763
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.0781814
Valgevene rubla BYN 2,39 -0.0250899
Vene rubla RUB 75,35 -0.1764547

Valdkonna töökuulutused