Vallad: Pärnumaa vajab Rail Balticul rohkem peatusi

Valitsuse plaani järgi ei peatu Tootsis alates 2019. aastast enam ükski rong.
Valitsuse plaani järgi ei peatu Tootsis alates 2019. aastast enam ükski rong.

Pärnumaa inimesed vajavad enne reisijateveo lõpetamist Lelle-Pärnu raudteel kindlust, et piirkonna elanike liikumisvõimalused ei halveneks, leiavad Pärnumaa vallad.

Valitsuse otsus lõpetada 1. jaanuarist 2019 Lelle-Pärnu reisirongiliiklus tähendab hulgale inimestele väljakujunenud transpordivõimaluste kadumist. “Ka Rail Balticu tulek ei pruugi parandada trassi äärde jäävate valdade elanike liikumisvõimalusi,“ ütles Tootsi vallavanem Riina Kukk pressiteate vahendusel. Uus raudtee ei lahenda praeguses versioonis, kus maakonna ainus peatus asub Pärnus, valdade elanike jaoks ühtegi ühistranspordi kasutamisega seotud probleemi. „Soovime saada juba enne Lelle-Pärnu reisirongiliikluse sulgemist kindluse, et rajatavale kiirraudteele tulevad kohalikud peatused.“ 

Valitsuse otsuse põhjendustest võis Vändra alevivolikogu esimehe Priit Enoki sõnul jääda mulje, justkui omavalitsused pooldavad Lelle-Pärnu raudteeühenduse sulgemist. „Nii see ei ole. Meie elanike võimalused ühistranspordi kasutamiseks ei tohi halveneda, pigem on piirkonna arenguks ja ääremaastumise vältimiseks vaja ühendusi parandada,“ rääkis Enok.

Tema sõnul on Pärnumaa omavalitsused ja Pärnumaa Ühistranspordikeskus hakanud otsima Vändra, Tori ja Tootsi kandi elanike jaoks võimalusi, kuidas saaks asendada ärajäävat rongiühendust bussitranspordiga. „Samas ei suuda ükski buss teedevõrgu ega väljakujunenud liikumisteede tõttu koheselt asendada kaduvat rongitransporti. Seepärast tuleks tõsiselt mõelda võimalusele jätta vähemalt esialgu käima ka aeglasemad rongid, et piirkonna elanike jaoks oleks üleminek uuele elukorraldusele sujuvam.“

Valitsus otsustas 17. juulil lõpetada alates 1. jaanuarist 2019 avalike vedude tellimise Lelle–Pärnu raudteel. Raudtee tehniline olukord on vilets ja selle kasutamine reisirongiliikluseks vajaks täiendavaid investeeringuid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.2470356
Brasiilia reaal BRL 4,86 1.2036651
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 63,97 0.4506839
Hiina jüaan CNY 8,09 0.5004408
Hongkongi dollar HKD 9,20 0.2528114
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.1078182
Iisraeli seekel ILS 4,22 0.5787644
India ruupia INR 85,58 0.2706629
Indoneesia ruupia IDR 17571,36 0.6691661
Islandi kroon ISK 130,18 -0.084427
Jaapani jeen JPY 132,95 0.3547705
Kanada dollar CAD 1,53 0.2431491
LAV rand ZAR 16,99 0.7380139
Lõuna-Korea vonn KRW 1317,70 0.2419134
Malaysia ringgit MYR 4,87 0.4909646
Mehhiko peeso MXN 22,40 0.5202022
Norra kroon NOK 9,56 -0.007321
Poola slott PLN 4,29 -0.1327403
Rootsi kroon SEK 10,36 0.2622462
Rumeenia leu RON 4,66 0.081659
Singapuri dollar SGD 1,61 0.2680798
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.1117318
Šveitsi frank CHF 1,14 0.3971756
Taani kroon DKK 7,46 0.0040229
Tai baht THB 38,21 0.3290398
Tšehhi kroon CZK 25,61 0.0312537
Türgi liir TRY 7,30 1.1051101
Ukraina grivna UAH 33,02 0.119153
Ungari forint HUF 324,30 0.281394
USA dollar USD 1,18 0.2894602
Uus-Meremaa dollar NZD 1,77 0.1641386
Valgevene rubla BYN 2,46 0.7123557
Vene rubla RUB 77,49 0.1381448

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018