Vallad: Pärnumaa vajab Rail Balticul rohkem peatusi

Valitsuse plaani järgi ei peatu Tootsis alates 2019. aastast enam ükski rong.
Valitsuse plaani järgi ei peatu Tootsis alates 2019. aastast enam ükski rong.

Pärnumaa inimesed vajavad enne reisijateveo lõpetamist Lelle-Pärnu raudteel kindlust, et piirkonna elanike liikumisvõimalused ei halveneks, leiavad Pärnumaa vallad.

Valitsuse otsus lõpetada 1. jaanuarist 2019 Lelle-Pärnu reisirongiliiklus tähendab hulgale inimestele väljakujunenud transpordivõimaluste kadumist. “Ka Rail Balticu tulek ei pruugi parandada trassi äärde jäävate valdade elanike liikumisvõimalusi,“ ütles Tootsi vallavanem Riina Kukk pressiteate vahendusel. Uus raudtee ei lahenda praeguses versioonis, kus maakonna ainus peatus asub Pärnus, valdade elanike jaoks ühtegi ühistranspordi kasutamisega seotud probleemi. „Soovime saada juba enne Lelle-Pärnu reisirongiliikluse sulgemist kindluse, et rajatavale kiirraudteele tulevad kohalikud peatused.“ 

Valitsuse otsuse põhjendustest võis Vändra alevivolikogu esimehe Priit Enoki sõnul jääda mulje, justkui omavalitsused pooldavad Lelle-Pärnu raudteeühenduse sulgemist. „Nii see ei ole. Meie elanike võimalused ühistranspordi kasutamiseks ei tohi halveneda, pigem on piirkonna arenguks ja ääremaastumise vältimiseks vaja ühendusi parandada,“ rääkis Enok.

Tema sõnul on Pärnumaa omavalitsused ja Pärnumaa Ühistranspordikeskus hakanud otsima Vändra, Tori ja Tootsi kandi elanike jaoks võimalusi, kuidas saaks asendada ärajäävat rongiühendust bussitranspordiga. „Samas ei suuda ükski buss teedevõrgu ega väljakujunenud liikumisteede tõttu koheselt asendada kaduvat rongitransporti. Seepärast tuleks tõsiselt mõelda võimalusele jätta vähemalt esialgu käima ka aeglasemad rongid, et piirkonna elanike jaoks oleks üleminek uuele elukorraldusele sujuvam.“

Valitsus otsustas 17. juulil lõpetada alates 1. jaanuarist 2019 avalike vedude tellimise Lelle–Pärnu raudteel. Raudtee tehniline olukord on vilets ja selle kasutamine reisirongiliikluseks vajaks täiendavaid investeeringuid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,42 0.0678917
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102281
Filipiinide peeso PHP 62,71 0.342411
Hiina jüaan CNY 7,93 -0.0504178
Hongkongi dollar HKD 9,21 0.0575824
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0121778
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.1740562
India ruupia INR 80,63 0.0496321
Indoneesia ruupia IDR 16973,23 -0.0009427
Islandi kroon ISK 124,43 0.0080373
Jaapani jeen JPY 130,17 -0.3445108
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0194691
LAV rand ZAR 15,72 0.0955347
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,60 0.1573945
Malaysia ringgit MYR 4,76 -0.0798185
Mehhiko peeso MXN 22,34 0.1780509
Norra kroon NOK 9,59 -0.0229394
Poola slott PLN 4,32 -0.0393245
Rootsi kroon SEK 10,38 -0.0163759
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0601866
Singapuri dollar SGD 1,60 -0.0500845
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0336247
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.0859328
Taani kroon DKK 7,45 -0.0389016
Tai baht THB 39,10 0.2186484
Tšehhi kroon CZK 25,84 -0.0734697
Türgi liir TRY 5,58 -0.7202305
Ukraina grivna UAH 31,01 0.0684052
Ungari forint HUF 325,15 -0.0061506
USA dollar USD 1,17 0.0596964
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.0638941
Valgevene rubla BYN 2,33 0.0343009
Vene rubla RUB 74,37 0.002017

Valdkonna töökuulutused