Vallad: Pärnumaa vajab Rail Balticul rohkem peatusi

Valitsuse plaani järgi ei peatu Tootsis alates 2019. aastast enam ükski rong.
Valitsuse plaani järgi ei peatu Tootsis alates 2019. aastast enam ükski rong.

Pärnumaa inimesed vajavad enne reisijateveo lõpetamist Lelle-Pärnu raudteel kindlust, et piirkonna elanike liikumisvõimalused ei halveneks, leiavad Pärnumaa vallad.

Valitsuse otsus lõpetada 1. jaanuarist 2019 Lelle-Pärnu reisirongiliiklus tähendab hulgale inimestele väljakujunenud transpordivõimaluste kadumist. “Ka Rail Balticu tulek ei pruugi parandada trassi äärde jäävate valdade elanike liikumisvõimalusi,“ ütles Tootsi vallavanem Riina Kukk pressiteate vahendusel. Uus raudtee ei lahenda praeguses versioonis, kus maakonna ainus peatus asub Pärnus, valdade elanike jaoks ühtegi ühistranspordi kasutamisega seotud probleemi. „Soovime saada juba enne Lelle-Pärnu reisirongiliikluse sulgemist kindluse, et rajatavale kiirraudteele tulevad kohalikud peatused.“ 

Valitsuse otsuse põhjendustest võis Vändra alevivolikogu esimehe Priit Enoki sõnul jääda mulje, justkui omavalitsused pooldavad Lelle-Pärnu raudteeühenduse sulgemist. „Nii see ei ole. Meie elanike võimalused ühistranspordi kasutamiseks ei tohi halveneda, pigem on piirkonna arenguks ja ääremaastumise vältimiseks vaja ühendusi parandada,“ rääkis Enok.

Tema sõnul on Pärnumaa omavalitsused ja Pärnumaa Ühistranspordikeskus hakanud otsima Vändra, Tori ja Tootsi kandi elanike jaoks võimalusi, kuidas saaks asendada ärajäävat rongiühendust bussitranspordiga. „Samas ei suuda ükski buss teedevõrgu ega väljakujunenud liikumisteede tõttu koheselt asendada kaduvat rongitransporti. Seepärast tuleks tõsiselt mõelda võimalusele jätta vähemalt esialgu käima ka aeglasemad rongid, et piirkonna elanike jaoks oleks üleminek uuele elukorraldusele sujuvam.“

Valitsus otsustas 17. juulil lõpetada alates 1. jaanuarist 2019 avalike vedude tellimise Lelle–Pärnu raudteel. Raudtee tehniline olukord on vilets ja selle kasutamine reisirongiliikluseks vajaks täiendavaid investeeringuid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,45 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,93 0
Hiina jüaan CNY 7,82 0
Hongkongi dollar HKD 8,89 0
Horvaatia kuna HRK 7,37 0
Iisraeli seekel ILS 4,25 0
India ruupia INR 80,60 0
Indoneesia ruupia IDR 16455,38 0
Islandi kroon ISK 138,45 0
Jaapani jeen JPY 128,23 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,10 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,66 0
Malaysia ringgit MYR 4,74 0
Mehhiko peeso MXN 23,04 0
Norra kroon NOK 9,67 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,28 0
Rumeenia leu RON 4,64 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,36 0
Tšehhi kroon CZK 25,82 0
Türgi liir TRY 6,03 0
Ukraina grivna UAH 31,61 0
Ungari forint HUF 322,85 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,42 0
Vene rubla RUB 75,52 0

Valdkonna töökuulutused