Kreem: Tallinn Riia ja Kotka varjus - poliitilistel põhjustel 

"Minu hinnagul on Tallinn jäänud Riia ja Kotka varju. See ongi läinud nii poliitilistel põhjustel," tõdes Eesti Laevaomanike Liidu tegevjuht Enn Kreem Tallinn Sadama kohta.

"Meil on head sadamad Tallinnas, Kundas, Sillamäel - tuleb jõud kokku panna, siis saame Riiale konkurentsi pakkuda," selgitas ta. Tegevussuunaks peaks kindlasti peale niikuinii konteinerite osatähtsuse kasvamise olema just töötlev transiit. Töötlev transiit on ju omane kõikidele arenenud riikidele.

Samas on konteinervedude alal Eestil raske sõna sekka öelda. "Eesti laevandus ei saa siin kaasa rääkida, meie konteinerlaevad pole ju meie riigi lipu all," tõi Kreem välja eestlaste kontreinerunistuse kitsaskoha.

Näiteks eelmisel aastal olevat lubanud Vene transpordiminister panna mööda Baikali-Amuuri raudteed Euroopa suunas liikuma 300 000 TEU-d aastas, samas aga käitlevad rootslaste sadamad aastas kokku 1 miljon TEU-d, osutas ta idaalade konteinerveo tõsistele kavatsustele.

Seega on unistuslikul konteinerveol omad kitsaskohad. Täienduseks meenutas Kreem, et umbes viie aasta eest, kui Soomes toimus Läänemeremaade merenduse alane konverents, visandas Loode-Venemaa kuberner transiidituleviku, mille põhjal seni läbi Baltikumi ja Soome kulgevast transiidist 43 protsendist jääb aastaks 2010 alles 12%. "Sel ajal polnud Luuga sadam veel jõudnud käiku minna ja pronksiööd polnund ka toimunud," lisas ta.

Viivu pärast lisas ta, et soomlastele kui sõpradele lubati siiski 2% juurde ja meid kruvitakse kinni kuni on "normaalne"...

Seega oleks lihtsalt konteinerveo lootmise asemel Eestile kui arenenud väikeriigile otstarbekam panustada töötlevale transiidile.

Niisamuti soovitas Kreem suhtuda ettevaatusega imelisena paistvasse Hiina transiiti - on ju seegi seotud Venemaaga. Näiteks võivad idanaabri meie Hiina transiidiga seotud raudteel alata remondid... ja lähevadki hiinalsed soomlaste-lätlaste juurde üle.

"Oleks väga naiivne loota Hiina kaardile - pole ju midagi alustatud, midagi seni kindlat. See teema võiks olla ikka 5. või 6. järk," kutsus Kreem kainele mõtlemisele ja pigem töötlusele panustamisele.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 0.0371978
Brasiilia reaal BRL 4,26 0.0234648
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153445
Filipiinide peeso PHP 61,96 0.0274464
Hiina jüaan CNY 7,95 0.0264354
Hongkongi dollar HKD 8,98 0.0256227
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0067408
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.0405534
India ruupia INR 84,22 0.0261298
Indoneesia ruupia IDR 17402,44 0.0262101
Islandi kroon ISK 134,72 0
Jaapani jeen JPY 128,53 0.0467035
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 16,53 -0.0302438
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,15 -0.0483581
Malaysia ringgit MYR 4,76 0.0273207
Mehhiko peeso MXN 21,94 0.0419528
Norra kroon NOK 9,48 0.0042207
Poola slott PLN 4,30 0.0092937
Rootsi kroon SEK 10,35 -0.0415318
Rumeenia leu RON 4,67 0.034284
Singapuri dollar SGD 1,58 0.0063203
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0341064
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0614035
Taani kroon DKK 7,46 0.004022
Tai baht THB 37,38 0.0262257
Tšehhi kroon CZK 25,87 0.0309334
Türgi liir TRY 6,45 -0.0928864
Ukraina grivna UAH 32,09 0.0261869
Ungari forint HUF 322,95 -0.1144377
USA dollar USD 1,15 0.0261963
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0.1771935
Valgevene rubla BYN 2,42 0.0496381
Vene rubla RUB 75,36 0.0253508

Valdkonna töökuulutused