Kreem: Tallinn Riia ja Kotka varjus - poliitilistel põhjustel 

"Minu hinnagul on Tallinn jäänud Riia ja Kotka varju. See ongi läinud nii poliitilistel põhjustel," tõdes Eesti Laevaomanike Liidu tegevjuht Enn Kreem Tallinn Sadama kohta.

"Meil on head sadamad Tallinnas, Kundas, Sillamäel - tuleb jõud kokku panna, siis saame Riiale konkurentsi pakkuda," selgitas ta. Tegevussuunaks peaks kindlasti peale niikuinii konteinerite osatähtsuse kasvamise olema just töötlev transiit. Töötlev transiit on ju omane kõikidele arenenud riikidele.

Samas on konteinervedude alal Eestil raske sõna sekka öelda. "Eesti laevandus ei saa siin kaasa rääkida, meie konteinerlaevad pole ju meie riigi lipu all," tõi Kreem välja eestlaste kontreinerunistuse kitsaskoha.

Näiteks eelmisel aastal olevat lubanud Vene transpordiminister panna mööda Baikali-Amuuri raudteed Euroopa suunas liikuma 300 000 TEU-d aastas, samas aga käitlevad rootslaste sadamad aastas kokku 1 miljon TEU-d, osutas ta idaalade konteinerveo tõsistele kavatsustele.

Seega on unistuslikul konteinerveol omad kitsaskohad. Täienduseks meenutas Kreem, et umbes viie aasta eest, kui Soomes toimus Läänemeremaade merenduse alane konverents, visandas Loode-Venemaa kuberner transiidituleviku, mille põhjal seni läbi Baltikumi ja Soome kulgevast transiidist 43 protsendist jääb aastaks 2010 alles 12%. "Sel ajal polnud Luuga sadam veel jõudnud käiku minna ja pronksiööd polnund ka toimunud," lisas ta.

Viivu pärast lisas ta, et soomlastele kui sõpradele lubati siiski 2% juurde ja meid kruvitakse kinni kuni on "normaalne"...

Seega oleks lihtsalt konteinerveo lootmise asemel Eestile kui arenenud väikeriigile otstarbekam panustada töötlevale transiidile.

Niisamuti soovitas Kreem suhtuda ettevaatusega imelisena paistvasse Hiina transiiti - on ju seegi seotud Venemaaga. Näiteks võivad idanaabri meie Hiina transiidiga seotud raudteel alata remondid... ja lähevadki hiinalsed soomlaste-lätlaste juurde üle.

"Oleks väga naiivne loota Hiina kaardile - pole ju midagi alustatud, midagi seni kindlat. See teema võiks olla ikka 5. või 6. järk," kutsus Kreem kainele mõtlemisele ja pigem töötlusele panustamisele.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.057365
Brasiilia reaal BRL 4,34 -0.0023036
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204604
Filipiinide peeso PHP 61,77 0.0793895
Hiina jüaan CNY 7,49 -0.2330444
Hongkongi dollar HKD 9,09 -0.1110439
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.0677332
Iisraeli seekel ILS 4,20 -0.2259108
India ruupia INR 78,83 -0.4017586
Indoneesia ruupia IDR 16120,97 -0.0949413
Islandi kroon ISK 126,22 1.2920311
Jaapani jeen JPY 127,46 -0.0392126
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0194919
LAV rand ZAR 15,82 -0.6581178
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,05 -0.4078303
Malaysia ringgit MYR 4,64 -0.045283
Mehhiko peeso MXN 23,62 -0.6778207
Norra kroon NOK 9,45 -0.2794975
Poola slott PLN 4,32 0.0927536
Rootsi kroon SEK 10,29 -0.1959871
Rumeenia leu RON 4,67 0.0942972
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0063609
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0682516
Šveitsi frank CHF 1,15 0.0260485
Taani kroon DKK 7,45 -0.0107354
Tai baht THB 37,98 0.1492321
Tšehhi kroon CZK 25,84 0.0154835
Türgi liir TRY 5,49 -0.0145704
Ukraina grivna UAH 30,53 -0.2841698
Ungari forint HUF 323,22 0.310347
USA dollar USD 1,16 -0.0949094
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.3693334
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.2196193
Vene rubla RUB 73,64 -0.4248334

Valdkonna töökuulutused