Kreem: Tallinn Riia ja Kotka varjus - poliitilistel põhjustel 

"Minu hinnagul on Tallinn jäänud Riia ja Kotka varju. See ongi läinud nii poliitilistel põhjustel," tõdes Eesti Laevaomanike Liidu tegevjuht Enn Kreem Tallinn Sadama kohta.

"Meil on head sadamad Tallinnas, Kundas, Sillamäel - tuleb jõud kokku panna, siis saame Riiale konkurentsi pakkuda," selgitas ta. Tegevussuunaks peaks kindlasti peale niikuinii konteinerite osatähtsuse kasvamise olema just töötlev transiit. Töötlev transiit on ju omane kõikidele arenenud riikidele.

Samas on konteinervedude alal Eestil raske sõna sekka öelda. "Eesti laevandus ei saa siin kaasa rääkida, meie konteinerlaevad pole ju meie riigi lipu all," tõi Kreem välja eestlaste kontreinerunistuse kitsaskoha.

Näiteks eelmisel aastal olevat lubanud Vene transpordiminister panna mööda Baikali-Amuuri raudteed Euroopa suunas liikuma 300 000 TEU-d aastas, samas aga käitlevad rootslaste sadamad aastas kokku 1 miljon TEU-d, osutas ta idaalade konteinerveo tõsistele kavatsustele.

Seega on unistuslikul konteinerveol omad kitsaskohad. Täienduseks meenutas Kreem, et umbes viie aasta eest, kui Soomes toimus Läänemeremaade merenduse alane konverents, visandas Loode-Venemaa kuberner transiidituleviku, mille põhjal seni läbi Baltikumi ja Soome kulgevast transiidist 43 protsendist jääb aastaks 2010 alles 12%. "Sel ajal polnud Luuga sadam veel jõudnud käiku minna ja pronksiööd polnund ka toimunud," lisas ta.

Viivu pärast lisas ta, et soomlastele kui sõpradele lubati siiski 2% juurde ja meid kruvitakse kinni kuni on "normaalne"...

Seega oleks lihtsalt konteinerveo lootmise asemel Eestile kui arenenud väikeriigile otstarbekam panustada töötlevale transiidile.

Niisamuti soovitas Kreem suhtuda ettevaatusega imelisena paistvasse Hiina transiiti - on ju seegi seotud Venemaaga. Näiteks võivad idanaabri meie Hiina transiidiga seotud raudteel alata remondid... ja lähevadki hiinalsed soomlaste-lätlaste juurde üle.

"Oleks väga naiivne loota Hiina kaardile - pole ju midagi alustatud, midagi seni kindlat. See teema võiks olla ikka 5. või 6. järk," kutsus Kreem kainele mõtlemisele ja pigem töötlusele panustamisele.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.218747
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,55 -0.61276
Hiina jüaan CNY 7,82 -0.580826
Hongkongi dollar HKD 9,65 -0.548182
Horvaatia kuna HRK 7,44 0.026887
Iisraeli seekel ILS 4,32 -0.654931
India ruupia INR 79,94 -0.189274
Indoneesia ruupia IDR 16794,00 -0.207974
Islandi kroon ISK 124,54 0.150381
Jaapani jeen JPY 132,22 -0.030244
Kanada dollar CAD 1,55 -0.281021
LAV rand ZAR 14,49 0.096684
Lõuna-Korea vonn KRW 1324,10 0.07558
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.265103
Mehhiko peeso MXN 22,94 -0.258687
Norra kroon NOK 9,67 0.182737
Poola slott PLN 4,15 0.345903
Rootsi kroon SEK 9,97 0.59729
Rubla RUB 69,95 -0.192623
Rumeenia leu RON 4,66 -0.002145
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.122744
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.463825
Šveitsi frank CHF 1,15 0.033841
Taani kroon DKK 7,45 -0.002819
Tai baht THB 38,88 -0.179717
Tšehhi kroon CZK 25,32 0.075086
Türgi liir TRY 4,66 -0.021436
Ukraina grivna UAH 33,50 -0.410493
Ungari forint HUF 312,04 0.318276
USA dollar USD 1,23 -0.574666
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.270918
Valgevene rubla BRL 3,99 -0.600338
Valgevene rubla BYN 24165,00 -0.375164

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018