Kreem: Tallinn Riia ja Kotka varjus - poliitilistel põhjustel 

"Minu hinnagul on Tallinn jäänud Riia ja Kotka varju. See ongi läinud nii poliitilistel põhjustel," tõdes Eesti Laevaomanike Liidu tegevjuht Enn Kreem Tallinn Sadama kohta.

"Meil on head sadamad Tallinnas, Kundas, Sillamäel - tuleb jõud kokku panna, siis saame Riiale konkurentsi pakkuda," selgitas ta. Tegevussuunaks peaks kindlasti peale niikuinii konteinerite osatähtsuse kasvamise olema just töötlev transiit. Töötlev transiit on ju omane kõikidele arenenud riikidele.

Samas on konteinervedude alal Eestil raske sõna sekka öelda. "Eesti laevandus ei saa siin kaasa rääkida, meie konteinerlaevad pole ju meie riigi lipu all," tõi Kreem välja eestlaste kontreinerunistuse kitsaskoha.

Näiteks eelmisel aastal olevat lubanud Vene transpordiminister panna mööda Baikali-Amuuri raudteed Euroopa suunas liikuma 300 000 TEU-d aastas, samas aga käitlevad rootslaste sadamad aastas kokku 1 miljon TEU-d, osutas ta idaalade konteinerveo tõsistele kavatsustele.

Seega on unistuslikul konteinerveol omad kitsaskohad. Täienduseks meenutas Kreem, et umbes viie aasta eest, kui Soomes toimus Läänemeremaade merenduse alane konverents, visandas Loode-Venemaa kuberner transiidituleviku, mille põhjal seni läbi Baltikumi ja Soome kulgevast transiidist 43 protsendist jääb aastaks 2010 alles 12%. "Sel ajal polnud Luuga sadam veel jõudnud käiku minna ja pronksiööd polnund ka toimunud," lisas ta.

Viivu pärast lisas ta, et soomlastele kui sõpradele lubati siiski 2% juurde ja meid kruvitakse kinni kuni on "normaalne"...

Seega oleks lihtsalt konteinerveo lootmise asemel Eestile kui arenenud väikeriigile otstarbekam panustada töötlevale transiidile.

Niisamuti soovitas Kreem suhtuda ettevaatusega imelisena paistvasse Hiina transiiti - on ju seegi seotud Venemaaga. Näiteks võivad idanaabri meie Hiina transiidiga seotud raudteel alata remondid... ja lähevadki hiinalsed soomlaste-lätlaste juurde üle.

"Oleks väga naiivne loota Hiina kaardile - pole ju midagi alustatud, midagi seni kindlat. See teema võiks olla ikka 5. või 6. järk," kutsus Kreem kainele mõtlemisele ja pigem töötlusele panustamisele.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.017228
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,41 0
Hiina jüaan CNY 7,88 0.989705
Hongkongi dollar HKD 9,32 -0.009659
Horvaatia kuna HRK 7,56 0.002645
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.054905
India ruupia INR 77,19 0.06183
Indoneesia ruupia IDR 16115,00 0.012412
Islandi kroon ISK 123,34 -0.076961
Jaapani jeen JPY 133,08 -0.015026
Kanada dollar CAD 1,52 -0.065887
LAV rand ZAR 16,86 0.113981
Lõuna-Korea vonn KRW 1294,20 0.054116
Malaysia ringgit MYR 4,91 0.024424
Mehhiko peeso MXN 22,16 0.013537
Norra kroon NOK 9,70 0.660435
Poola slott PLN 4,21 0.045146
Rootsi kroon SEK 9,87 0.477621
Rubla RUB 69,67 -0.053076
Rumeenia leu RON 4,64 -0.051731
Singapuri dollar SGD 1,61 0.006229
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.455851
Šveitsi frank CHF 1,17 0.500408
Taani kroon DKK 7,44 -0.07484
Tai baht THB 38,96 -0.076942
Tšehhi kroon CZK 25,45 -0.003929
Türgi liir TRY 4,71 -0.241612
Ukraina grivna UAH 32,23 0
Ungari forint HUF 312,00 -0.076863
USA dollar USD 1,19 0.697872
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 -0.088154
Valgevene rubla BRL 3,86 0.010367
Valgevene rubla BYN 23864,00 0

Valdkonna töökuulutused