Tallinna Sadam panustab töötlemisele ja konteineritele

"Siin pole poliitprobleemid konteinervedusid mõjutanud. Konteinerite vedu Läänest Itta sõltub ikka Venemaa vastuvõtuvõimest," selgitas Tallinna Sadama kommertsjuht Erik Ringmaa.

Ehkki selle aasta esimese üheksa kuuga on läbivate konteinerite maht vähenenud 28,2 % ehk 98 951 konteinerini, on see sektor sadama jaoks ikkagi perspektiivikas. Näiteks selle aasta 9 kuu kaubakäive kasvas 6,7%.

Kui ühelt poolt on Tallinna Sadamale Ida-Lääne teljel konkurentideks eeskätt konteinerite osas Riia, Klaipeda ja Kotka sadamad, siis veelgi olulisemaks sadamate konkureerimisest peab Ringmaa transiitkoridoride konkureerimist.

Kasvava trendina on aastast aastasse Tallinna Sadam püüelnud senise tuima lihttransiidi asemel töötleva transiidi poole. "Suund on töötleva transiidi suurendamise poole, mis aga omakorda sõltub terminalide arengust," jäi ta selle osatähtsuse võimaliku domineerimise suhtes umbmääraseks.

"Hiinaste ja venelaste konteinervedu raudteed mööda on ikka väikese osatähtsusega," pidas Ringmaa uudist idanaabrite konteinermahtude paisutusest liialduseks.

Mereveost kallim raudteetransport on ikka ajatundlike kaupade veoks. Seega Hiinast Venemaale raudteed pidi on veel asjalik, kuid Hiinast Euroopasse vedu on nii pikk, et siis minetab raudteevedu oma mõtte. Seega lõpuks osutub ikkagi Euroopa suunas hiinlastele mõtekamaks alati odavam meretransport, arutles ta.

Mis siis, et konteinervedu on Tallinnas viimase üheksa kuuga kahanenud 28,2%, on see Ringmaa veendumusel perspektiivne niikuinii.

Mis siis võiks viie aasta perspektiivis muutuda Tallinna Sadama jaoks konteinervedude vallas?

"See sõltub majandusolukorrast: peale 2008. aasta langust algab aastal 2010  taastumine, aastal 2012 saavutame 2008. aasta taseme ja areneme edasi ning jääme ootama uut kriisi," vedas ta tulevikunägemusi.

 

 

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 -0.0310405
Brasiilia reaal BRL 4,76 -0.0273132
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 63,59 0
Hiina jüaan CNY 8,06 0
Hongkongi dollar HKD 9,17 0
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0161634
Iisraeli seekel ILS 4,19 0
India ruupia INR 84,86 0
Indoneesia ruupia IDR 17407,32 0
Islandi kroon ISK 129,30 0.0851459
Jaapani jeen JPY 132,25 0
Kanada dollar CAD 1,52 -0.0065915
LAV rand ZAR 16,80 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1308,78 0
Malaysia ringgit MYR 4,85 0
Mehhiko peeso MXN 22,12 0
Norra kroon NOK 9,57 -0.0177601
Poola slott PLN 4,31 0
Rootsi kroon SEK 10,32 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,60 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.0111321
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 38,09 0
Tšehhi kroon CZK 25,58 0
Türgi liir TRY 7,39 0
Ukraina grivna UAH 32,94 0
Ungari forint HUF 324,11 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 78,06 0

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

EDUKAS SUURETTEVÕTE otsib TARNEAHELA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

24. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018