Tallinna Sadam panustab töötlemisele ja konteineritele

"Siin pole poliitprobleemid konteinervedusid mõjutanud. Konteinerite vedu Läänest Itta sõltub ikka Venemaa vastuvõtuvõimest," selgitas Tallinna Sadama kommertsjuht Erik Ringmaa.

Ehkki selle aasta esimese üheksa kuuga on läbivate konteinerite maht vähenenud 28,2 % ehk 98 951 konteinerini, on see sektor sadama jaoks ikkagi perspektiivikas. Näiteks selle aasta 9 kuu kaubakäive kasvas 6,7%.

Kui ühelt poolt on Tallinna Sadamale Ida-Lääne teljel konkurentideks eeskätt konteinerite osas Riia, Klaipeda ja Kotka sadamad, siis veelgi olulisemaks sadamate konkureerimisest peab Ringmaa transiitkoridoride konkureerimist.

Kasvava trendina on aastast aastasse Tallinna Sadam püüelnud senise tuima lihttransiidi asemel töötleva transiidi poole. "Suund on töötleva transiidi suurendamise poole, mis aga omakorda sõltub terminalide arengust," jäi ta selle osatähtsuse võimaliku domineerimise suhtes umbmääraseks.

"Hiinaste ja venelaste konteinervedu raudteed mööda on ikka väikese osatähtsusega," pidas Ringmaa uudist idanaabrite konteinermahtude paisutusest liialduseks.

Mereveost kallim raudteetransport on ikka ajatundlike kaupade veoks. Seega Hiinast Venemaale raudteed pidi on veel asjalik, kuid Hiinast Euroopasse vedu on nii pikk, et siis minetab raudteevedu oma mõtte. Seega lõpuks osutub ikkagi Euroopa suunas hiinlastele mõtekamaks alati odavam meretransport, arutles ta.

Mis siis, et konteinervedu on Tallinnas viimase üheksa kuuga kahanenud 28,2%, on see Ringmaa veendumusel perspektiivne niikuinii.

Mis siis võiks viie aasta perspektiivis muutuda Tallinna Sadama jaoks konteinervedude vallas?

"See sõltub majandusolukorrast: peale 2008. aasta langust algab aastal 2010  taastumine, aastal 2012 saavutame 2008. aasta taseme ja areneme edasi ning jääme ootama uut kriisi," vedas ta tulevikunägemusi.

 

 

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.347572
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,76 -0.301761
Hiina jüaan CNY 7,86 -0.137263
Hongkongi dollar HKD 9,69 -0.12571
Horvaatia kuna HRK 7,44 0
Iisraeli seekel ILS 4,35 -0.1149
India ruupia INR 79,84 -0.314625
Indoneesia ruupia IDR 16825,00 -0.023768
Islandi kroon ISK 124,54 0.150381
Jaapani jeen JPY 132,32 0.045366
Kanada dollar CAD 1,56 -0.054536
LAV rand ZAR 14,49 0.047651
Lõuna-Korea vonn KRW 1324,20 0.083138
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.103556
Mehhiko peeso MXN 22,96 -0.179124
Norra kroon NOK 9,66 0.075311
Poola slott PLN 4,14 0.029026
Rootsi kroon SEK 9,91 0.064806
Rubla RUB 69,92 -0.239708
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.024548
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.011285
Šveitsi frank CHF 1,15 0.034709
Taani kroon DKK 7,45 0.009801
Tai baht THB 38,95 0
Tšehhi kroon CZK 25,30 -0.019759
Türgi liir TRY 4,66 -0.066452
Ukraina grivna UAH 33,60 -0.129895
Ungari forint HUF 311,04 -0.003214
USA dollar USD 1,24 -0.142659
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.032082
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.154444
Valgevene rubla BYN 24225,00 -0.127803

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018