Tallinna Sadam panustab töötlemisele ja konteineritele

"Siin pole poliitprobleemid konteinervedusid mõjutanud. Konteinerite vedu Läänest Itta sõltub ikka Venemaa vastuvõtuvõimest," selgitas Tallinna Sadama kommertsjuht Erik Ringmaa.

Ehkki selle aasta esimese üheksa kuuga on läbivate konteinerite maht vähenenud 28,2 % ehk 98 951 konteinerini, on see sektor sadama jaoks ikkagi perspektiivikas. Näiteks selle aasta 9 kuu kaubakäive kasvas 6,7%.

Kui ühelt poolt on Tallinna Sadamale Ida-Lääne teljel konkurentideks eeskätt konteinerite osas Riia, Klaipeda ja Kotka sadamad, siis veelgi olulisemaks sadamate konkureerimisest peab Ringmaa transiitkoridoride konkureerimist.

Kasvava trendina on aastast aastasse Tallinna Sadam püüelnud senise tuima lihttransiidi asemel töötleva transiidi poole. "Suund on töötleva transiidi suurendamise poole, mis aga omakorda sõltub terminalide arengust," jäi ta selle osatähtsuse võimaliku domineerimise suhtes umbmääraseks.

"Hiinaste ja venelaste konteinervedu raudteed mööda on ikka väikese osatähtsusega," pidas Ringmaa uudist idanaabrite konteinermahtude paisutusest liialduseks.

Mereveost kallim raudteetransport on ikka ajatundlike kaupade veoks. Seega Hiinast Venemaale raudteed pidi on veel asjalik, kuid Hiinast Euroopasse vedu on nii pikk, et siis minetab raudteevedu oma mõtte. Seega lõpuks osutub ikkagi Euroopa suunas hiinlastele mõtekamaks alati odavam meretransport, arutles ta.

Mis siis, et konteinervedu on Tallinnas viimase üheksa kuuga kahanenud 28,2%, on see Ringmaa veendumusel perspektiivne niikuinii.

Mis siis võiks viie aasta perspektiivis muutuda Tallinna Sadama jaoks konteinervedude vallas?

"See sõltub majandusolukorrast: peale 2008. aasta langust algab aastal 2010  taastumine, aastal 2012 saavutame 2008. aasta taseme ja areneme edasi ning jääme ootama uut kriisi," vedas ta tulevikunägemusi.

 

 

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.1980831
Brasiilia reaal BRL 4,36 0.1033627
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102281
Filipiinide peeso PHP 62,10 0.1903809
Hiina jüaan CNY 7,49 0.0601435
Hongkongi dollar HKD 9,13 0.0559057
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.0162674
Iisraeli seekel ILS 4,23 0.0543774
India ruupia INR 79,11 0.0607103
Indoneesia ruupia IDR 16193,38 0.0601842
Islandi kroon ISK 126,33 0.0079164
Jaapani jeen JPY 128,07 -0.3113567
Kanada dollar CAD 1,54 0.1238673
LAV rand ZAR 15,89 0.2479933
Lõuna-Korea vonn KRW 1285,24 0.3043689
Malaysia ringgit MYR 4,65 0.0344516
Mehhiko peeso MXN 23,92 0.3629924
Norra kroon NOK 9,44 -0.0550626
Poola slott PLN 4,30 0.0023236
Rootsi kroon SEK 10,25 0.1064048
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0257213
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0636902
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0797812
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.1210654
Taani kroon DKK 7,45 0.0053691
Tai baht THB 37,98 0.0909192
Tšehhi kroon CZK 25,78 0.0504619
Türgi liir TRY 5,48 0.1664807
Ukraina grivna UAH 30,61 0.0601407
Ungari forint HUF 323,73 0.1082318
USA dollar USD 1,16 0.068835
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.2211332
Valgevene rubla BYN 2,33 0.0128811
Vene rubla RUB 73,81 0.2269169

Valdkonna töökuulutused