Transiidikeskuse uuel omanikul Eestis suured plaanid

Philip Sweens kinnitab, et Transiidikeskuse uus omanik plaanib mitmeks aastakümneks Eestisse jääda.
Philip Sweens kinnitab, et Transiidikeskuse uus omanik plaanib mitmeks...

Hamburger Hafen und Logistic Internationali (HHLA) juht Philip Sweens rääkis, et Saksa börsifirma plaanib jääda Eestisse vähemalt 44 aastaks.

Et keegi Hamburgis Transiidikeskuse nime välja hääldada ei suutnud ja et see firma üldise näoga sobituks, bränditi see hiljuti ümber HHLA TK Estoniaks. Kuigi eestlastel on ikka veel veidi valehäbi küljes, et oleme liiga väikesed ja vaesed, siis Sweens näeb siin hoopis hulgaliselt võimalusi.

Lisaks heale geograafilisele asukohale on tema sõnul tegu turvalise majanduskeskkonnaga, kus on nii hea õigusruum, euro kui ka Transiidikeskuses kohapeal nii korralik juhtkond, et seda ei kangutata.

"Ei ole nii, et siin tulevad bussidega sakslased juhtima," kinnitas Sweens, öeldes, et praegu otsitakse juurde ostujuhti ning et plaanis on aja jooksul Transiidikeskust laiendada – ruumi on sõna otseses mõttes – loodetakse ka rohkem töötajaid palgata. Sweensi sõnul on kontsernis tavaks, et kohalikke üksuseid juhivad kohalikud inimesed.

Laienemisega ei kiirustata. "Me võtame arenguks aega," ütles Sweens.

Sõlmpunkt Siiditeel

TK Eesti juhatuse liige Vladimir Popov lisas, et Eesti on olnud traditsiooniliselt transiidiriik, aga et Venemaa-suunaline transiit on poliitilistel põhjustel raskendatud, tuleb leida uusi võimalusi. Näiteks keskendutakse senisest rohkem põhja-lõuna suunale. Oluline on sealjuures hiljuti sõlmitud kokkulepe Eesti ja Leedu Raudtee vahel, plaan on arendada Muuga–Kaunase raudtee-shuttel'it. Eesti Raudteega arutatakse Lõuna-Eesti ja Muuga vahelise ühenduste üle.

Et Hiina suure Siiditee lõpp-punkt on Saksamaa, siis mõeldakse ka selle üle, kuidas täpselt Euroopat sellega ühendada. "Muuga võiks olla Siiditee põhjapoolseim punkt," arutles Sweens. "Aga seda kõike ei tee me ise ega üksi. Valitsustel on siin suur roll. Kes kontrollib Siiditee Venemaa-osa? See on Vene riik," nentis Popov.

Kuigi meedias on spekuleeritud, et HHLA võib siseneda Gdanski sadamasse, siis see on Sweensi sõnul nii poliitiline küsimus, et sellest ei saa praegu hingatagi.

Eesti on hea paik

Transiidikeskuse ostuprotsess käis ülikiiresti: möödunud aasta lõpus läheneti teineteisele ja pärast mõnekuist arutelu, juba märtsis saadi lepingule allkirjad alla. Sweens mainis Baltic M&A konverentsil, et üks põhjus, miks ost teoks sai, oli HHLA jaoks soodne hind – eriti kui vaadata praegu turul nõutavaid hindu. Hind on ikka veel saladus, kuid Sweens meenutas, et läbirääkimised tehingut nõustava Derlinguga läksid hinna pärast päris tuliseks.

Eesti odavuse tõi ta välja ka Muuga sadama edasise arengu juures: Eesti soodsad hinnad võimaldavad ettevõttel lihtsamini laieneda ja teenuseid pakkuda. Lisaks transiidile soovitakse pakkuda lisateenuseid, luua lisandväärtust, mis sõltuvust transiidist vähendaksid.

Transpordifirma jaoks on transpordiühendus kriitilise tähtsusega ning juba varem on HHLA maininud, et on dialoogis Eesti valitsusega ning on avalikult öelnud, et eelistaks Rail Balticu kaubasadamana Muugat. Aga mis siis saab, kui Rail Balticut ei tule? Kas sakslased müüvad Transiidikeskuse taas maha a lähevad parematele jahimaadele? 

"Rail Baltic on võimalus, aga see ei ole eeldus Eestis äri ajamiseks," rahustas Sweens. Ta ütles, et vähemalt 44 aastaks jäädakse siia kohapeale ning ka ilma Rail Balticuta pakub Eesti palju arenguvõimalusi.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.2421153
Brasiilia reaal BRL 4,30 -0.0395257
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0102297
Filipiinide peeso PHP 60,15 0.1331691
Hiina jüaan CNY 7,95 -0.0075502
Hongkongi dollar HKD 8,97 -0.0323361
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0255903
Iisraeli seekel ILS 4,24 -0.0235994
India ruupia INR 81,68 -0.3841698
Indoneesia ruupia IDR 16695,45 -0.0349075
Islandi kroon ISK 140,61 -0.0071114
Jaapani jeen JPY 128,80 -0.0543183
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0795703
LAV rand ZAR 16,10 0.3215093
Lõuna-Korea vonn KRW 1289,73 0.1141074
Malaysia ringgit MYR 4,79 -0.0333716
Mehhiko peeso MXN 23,31 -0.0643037
Norra kroon NOK 9,71 0.0103035
Poola slott PLN 4,33 -0.0300377
Rootsi kroon SEK 10,31 0.0368671
Rumeenia leu RON 4,66 0.0064353
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.1146132
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0897968
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.131845
Taani kroon DKK 7,46 -0.0160841
Tai baht THB 37,73 0.0562213
Tšehhi kroon CZK 26,00 0.011538
Türgi liir TRY 6,09 0.3310986
Ukraina grivna UAH 31,71 -0.0349875
Ungari forint HUF 320,92 -0.0311507
USA dollar USD 1,14 -0.0349314
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.0776537
Valgevene rubla BYN 2,41 -0.0664424
Vene rubla RUB 75,10 -0.0279537

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018