Transiidikeskuse uuel omanikul Eestis suured plaanid

Philip Sweens kinnitab, et Transiidikeskuse uus omanik plaanib mitmeks aastakümneks Eestisse jääda.
Philip Sweens kinnitab, et Transiidikeskuse uus omanik plaanib mitmeks...

Hamburger Hafen und Logistic Internationali (HHLA) juht Philip Sweens rääkis, et Saksa börsifirma plaanib jääda Eestisse vähemalt 44 aastaks.

Et keegi Hamburgis Transiidikeskuse nime välja hääldada ei suutnud ja et see firma üldise näoga sobituks, bränditi see hiljuti ümber HHLA TK Estoniaks. Kuigi eestlastel on ikka veel veidi valehäbi küljes, et oleme liiga väikesed ja vaesed, siis Sweens näeb siin hoopis hulgaliselt võimalusi.

Lisaks heale geograafilisele asukohale on tema sõnul tegu turvalise majanduskeskkonnaga, kus on nii hea õigusruum, euro kui ka Transiidikeskuses kohapeal nii korralik juhtkond, et seda ei kangutata.

"Ei ole nii, et siin tulevad bussidega sakslased juhtima," kinnitas Sweens, öeldes, et praegu otsitakse juurde ostujuhti ning et plaanis on aja jooksul Transiidikeskust laiendada – ruumi on sõna otseses mõttes – loodetakse ka rohkem töötajaid palgata. Sweensi sõnul on kontsernis tavaks, et kohalikke üksuseid juhivad kohalikud inimesed.

Laienemisega ei kiirustata. "Me võtame arenguks aega," ütles Sweens.

Sõlmpunkt Siiditeel

TK Eesti juhatuse liige Vladimir Popov lisas, et Eesti on olnud traditsiooniliselt transiidiriik, aga et Venemaa-suunaline transiit on poliitilistel põhjustel raskendatud, tuleb leida uusi võimalusi. Näiteks keskendutakse senisest rohkem põhja-lõuna suunale. Oluline on sealjuures hiljuti sõlmitud kokkulepe Eesti ja Leedu Raudtee vahel, plaan on arendada Muuga–Kaunase raudtee-shuttel'it. Eesti Raudteega arutatakse Lõuna-Eesti ja Muuga vahelise ühenduste üle.

Et Hiina suure Siiditee lõpp-punkt on Saksamaa, siis mõeldakse ka selle üle, kuidas täpselt Euroopat sellega ühendada. "Muuga võiks olla Siiditee põhjapoolseim punkt," arutles Sweens. "Aga seda kõike ei tee me ise ega üksi. Valitsustel on siin suur roll. Kes kontrollib Siiditee Venemaa-osa? See on Vene riik," nentis Popov.

Kuigi meedias on spekuleeritud, et HHLA võib siseneda Gdanski sadamasse, siis see on Sweensi sõnul nii poliitiline küsimus, et sellest ei saa praegu hingatagi.

Eesti on hea paik

Transiidikeskuse ostuprotsess käis ülikiiresti: möödunud aasta lõpus läheneti teineteisele ja pärast mõnekuist arutelu, juba märtsis saadi lepingule allkirjad alla. Sweens mainis Baltic M&A konverentsil, et üks põhjus, miks ost teoks sai, oli HHLA jaoks soodne hind – eriti kui vaadata praegu turul nõutavaid hindu. Hind on ikka veel saladus, kuid Sweens meenutas, et läbirääkimised tehingut nõustava Derlinguga läksid hinna pärast päris tuliseks.

Eesti odavuse tõi ta välja ka Muuga sadama edasise arengu juures: Eesti soodsad hinnad võimaldavad ettevõttel lihtsamini laieneda ja teenuseid pakkuda. Lisaks transiidile soovitakse pakkuda lisateenuseid, luua lisandväärtust, mis sõltuvust transiidist vähendaksid.

Transpordifirma jaoks on transpordiühendus kriitilise tähtsusega ning juba varem on HHLA maininud, et on dialoogis Eesti valitsusega ning on avalikult öelnud, et eelistaks Rail Balticu kaubasadamana Muugat. Aga mis siis saab, kui Rail Balticut ei tule? Kas sakslased müüvad Transiidikeskuse taas maha a lähevad parematele jahimaadele? 

"Rail Baltic on võimalus, aga see ei ole eeldus Eestis äri ajamiseks," rahustas Sweens. Ta ütles, et vähemalt 44 aastaks jäädakse siia kohapeale ning ka ilma Rail Balticuta pakub Eesti palju arenguvõimalusi.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0378979
Brasiilia reaal BRL 4,27 -0.009362
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0306717
Filipiinide peeso PHP 59,75 0.1156127
Hiina jüaan CNY 7,72 0.0388752
Hongkongi dollar HKD 8,94 0.014549
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0632673
Iisraeli seekel ILS 4,20 -0.0095157
India ruupia INR 80,96 0.0185316
Indoneesia ruupia IDR 16153,86 0.0265022
Islandi kroon ISK 137,60 0
Jaapani jeen JPY 124,55 0.0803536
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 15,62 -0.0339102
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,84 -0.0086075
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.0405567
Mehhiko peeso MXN 21,63 -0.1191202
Norra kroon NOK 9,73 -0.1355222
Poola slott PLN 4,29 0.0163269
Rootsi kroon SEK 10,27 -0.0457412
Rumeenia leu RON 4,69 -0.05753
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0647752
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1140121
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0794632
Taani kroon DKK 7,46 -0.0482121
Tai baht THB 36,10 -0.1979388
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.0665518
Türgi liir TRY 6,09 -0.004928
Ukraina grivna UAH 31,91 -0.0087751
Ungari forint HUF 319,29 -0.0313097
USA dollar USD 1,14 -0.0263273
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.0059386
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.0081746
Vene rubla RUB 75,69 0.1761486

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019