Analüüs: Uue Rail Balticu uuringu vahetulemused kinnitavad, et kaupa jätkub

Rail Balticu eskiis
Rail Balticu eskiis

Konsultatsioonifirmade Civitta ning Deutche Bahni tütarettevõtte DB Engineering & Consulting GmbH teostatava Muuga multimodaalse kaubaterminali analüüsi esialgsed tulemused näitavad Eesti Rail Balticu trassiosale suuremat kaubamahtu kui varasemad uuringud. Suuremat osakaalu nähakse Soome kaupadel, samuti hinnatakse kõrgelt Muuga terminali potentsiaali rahvusvahelise jaotuskeskusena, mis teenindab Skandinaavia ja Loode-Venemaa turgu.

Rail Balticu Muuga kaubaterminali tehnoloogiliste ja ruumivajaduste analüüsi eesmärk on selgitada välja Muuga Rail Balticu kaubaterminali võimalikud asukohad, terminali tehnoloogilised funktsioonid ning hinnata terminali tasuvust. Töö kaubavoogude prognoosimise etapis analüüsiti terminali võimalikke kaubamahtusid aastani 2055. Selle etapi raames viidi Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Venemaal ja mujal Euroopas läbi üle saja intervjuu, analüüsiti läbi üle 700 asjakohase kauba siht- ja lähtekoha vahelised kaubavood ning teostati suuremahuline dokumendianalüüs.

“Kui võrrelda näiteks Ernst&Youngi uuringu andmeid Muuga kaubaterminali analüüsi esialgsete tulemustega, siis võib öelda, et meie vaade Rail Balticu kaubamahtudele on mõnevõrra optimistlikum. Eelkõige just selles osas, mis puudutab Soomest tulevaid kaubamahte ja peamiselt neid kaupu, mille sihtkoht on Euroopa sisemaal, eemal suurematest Läänemere ja Põhjamere sadamatest. Suurte sadamate lähiümbruses on konkurents endiselt karm ja seal on Rail Balticule meri nii nüüd kui ka edaspidi tõsiseks konkurendiks,” avaldas Civitta Eesti AS juhtivkonsultant Meelis Niinepuu pressiteates.

Uuringu kohaselt on Rail Balticu käivitumise järgselt esimestel aastatel kaubamaht suurusjärgus 5 miljonit tonni, millest Soome kaupade maht on ca 2 miljonit tonni. Kaubamahu tippu ennustatakse aastaks 2045-2050, mil Rail Balticul veetakse hinnanguliselt 10 miljonit tonni ja millest Soome kaubamaht moodustab kuni poole.

„Nendele kaubamahtudele lisandub ida-lääne suunaline kaubamaht. Siin on Muuga kaubaterminalil väga hea potentsiaal nii Hiina-Skandinaavia kui ka Loode-Venemaa jaotuskeskusena. Juba täna tegutseb siin kaks Skandinaavia ettevõtet, kes varustavad iganädalaselt oma Norra kliente mitte oma Oslo laost, vaid Muugalt. Rail Balticu saabumine Muugale loob uusi sünergiaid ja parandab Tallinna Sadama konkurentsipositsiooni logistika väärtusahelas,“ lisas Niinepuu.

Suuremate trendidena tuvastas uuring kaupade jätkuva konteineriseerumise ning kesk-pikal distantsil liikuva maanteetranspordi ülekandumise raudteele.

„Analüüsi vahetulemused kinnitavad seda, mida oleme kuulnud erinevatelt kohtumistelt Soomes ja mida näitas ka EY tasuvusanalüüs: kaupa Rail Balticule jätkub. Väga suurt potentsiaali nähakse Kesk- ja Lõuna-Euroopa vahelise kaubavahetuse teenindamisel so. Poola, Austria, Tšehhi, Ungari, Sloveenia, Itaalia. Peame tegutsema targalt, et seda potentsiaali realiseerida,“ ütles Rail Baltic Estonia OÜ projektijuht Vaiko Eggert.  

Sadamaga ühendatavast Rail Balticu kaubaterminalist Muugal saab Rail Balticu kõige põhjapoolsem kaubajaam, mis peab tagama sujuva koostöö sadamataristu, praeguse teede- ja 1520 mm raudteevõrguga ning nendega seonduvate tehnoloogiatega ning vastama ka Rail Balticu kasutajate vajadustele. Muuga multimodaalse terminali analüüs valmib ja avalikustatakse 2017 sügisel.

 

Civitta Eesti AS on Eesti kapitalile kuuluv konsultatsiooniettevõte, mis tegutseb Balti riikides ja läänepoolsetes SRÜ riikides. DB Engineering & Consulting GmbH on Deutsche Bahni tütarettevõte, mis tegutseb nii Saksamaal kui ka kogu maailmas, pakkudes raudteetaristu projektide nõustamisteenuseid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0316396
Brasiilia reaal BRL 4,42 0.1018376
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204562
Filipiinide peeso PHP 62,73 0.3664117
Hiina jüaan CNY 7,93 -0.0327716
Hongkongi dollar HKD 9,21 0.0880033
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0162371
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.1364224
India ruupia INR 80,65 0.0732074
Indoneesia ruupia IDR 16979,02 0.0331696
Islandi kroon ISK 124,45 0.0241119
Jaapani jeen JPY 130,16 -0.3521666
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0064897
LAV rand ZAR 15,73 0.2038074
Lõuna-Korea vonn KRW 1324,05 0.1914462
Malaysia ringgit MYR 4,76 -0.0462107
Mehhiko peeso MXN 22,34 0.2139301
Norra kroon NOK 9,58 -0.0709035
Poola slott PLN 4,32 -0.0323849
Rootsi kroon SEK 10,38 -0.0009633
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0279438
Singapuri dollar SGD 1,60 0.0062606
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0336247
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.0687462
Taani kroon DKK 7,45 -0.0429259
Tai baht THB 39,10 0.2227497
Tšehhi kroon CZK 25,85 -0.0386683
Türgi liir TRY 5,59 -0.6419832
Ukraina grivna UAH 31,02 0.1022851
Ungari forint HUF 325,14 -0.0092259
USA dollar USD 1,17 0.0938086
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.0871283
Valgevene rubla BYN 2,33 0.0343009
Vene rubla RUB 74,34 -0.0322717

Valdkonna töökuulutused