Autor: Logistikauudised.ee • 7. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mis saab raskeveokimaksust, kui kehtestub teekasutustasu seadus?

Foto: Raul Mee
Lugeja küsib: Kas oskab keegi ühest vastust anda, kas Eesti vedajale tekib üks maks juurde või senine raskeveokimaks asendub plaanitava teekasutusmaksuga?

Vastas Lauri Künnapuu, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teedetalituse juhataja:

Eelnõu kohaselt peavad hakkama Eesti teid kasutavad üle 3,5tonnised veoautod (mh välismaal registreeritud) tasuma teekasutustasu proportsionaalselt tee kasutamise perioodiga. Tulenevalt Eurovignette direktiivist (1999/62/EÜ) on raskeveokimaks kohustuslik kõigis Euroopa Liidu liikmesriikides ja sellest ei ole lubatud loobuda teekasutustasu kehtestamisel. Seega säilib Eestis registreeritud üle 12tonnistele veoautodele raskeveokimaks, mida rakendatakse direktiivis toodud miinimummäärades.

 

Riigikogu võttis 4. aprillil menetlusse liiklusseaduse, autoveoseaduse ja maksukorralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu, mis näeb ette kehtestada veoauto teekasutustasu.

Eeldatavasti 1. jaanuarist 2018 kehtima hakkava teekasutustasu eelnõust ning määradest saat lähemalt lugeda siit.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077