Eestit läbiva logistikaahela hind ei ole konkurentsivõimeline

Majanduskomisjoni ja rahanduskomisjoni ühisistungil tõdeti, et logistika- ja transiidisektoril on oluline roll Eesti majanduses.
Majanduskomisjoni ja rahanduskomisjoni ühisistungil tõdeti, et logistika- ja...

Riigikogu majanduskomisjon ja rahanduskomisjon arutasid 14. veebruaril ettevõtjatega riigi võimalusi logistika- ja transiidisektori olukorra parandamiseks, teatas Riigikogu pressiteenistus. PricewaterhouseCoopers tutvustas uuringu „Logistikasektori mõjuulatus Eesti majanduses“ tulemusi.

Kohtumisel leiti, et Eestit läbiv logistikaahel on kvaliteetne ja kiire, aga hind ei ole konkurentsivõimeline. Ettevõtjad tegid ettepaneku arvestada riiklike tasude määrade kehtestamisel turu taluvust.

Majanduskomisjoni esimehe Aivar Koka sõnul on poliitikute ülesanne luua logistikaettevõtetele konkurentsivõimelised tingimused võrreldes teiste ümbruskonna riikidega ning aidata kaasa läbirääkimistel naaberriikidega. „Kas või 10-protsendiline transiidisektori kasv tooks väga suure majandusliku kasu riigile ja avardaks meie ekspordivõimekust laiemalt. Üks lihtne võimalus on tulevikus 10 protsenti kaubamahte tõsta, kui Eesti Energia transpordiks raudtee kaudu elektritootmiseks vajamineva mittekvaliteetse puidu elektrijaamadesse ja põlevkivi kaevandamisest tekkinud killustik transporditaks teedeehitusse üle Eesti,“ ütles Kokk pressiteates.

Kohtumisel tehti ettepanek luua logistikavaldkonna nõukoda, et ministeeriumite ning Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni koos edendada sektori arengut.

„Riigimehelikkus ei seisne selles, et naabrit karta ja valmistuda sõjaks. Riigimehelikkus seisneb selles, et tunnistada oma vigu ning tõdeda, et pahatihti teiste riikide ja rahvaste, näiteks Ukraina huvid on meie jaoks tähtsamad kui meie ettevõtete ja maameeste huvid,“ leidis rahanduskomisjoni esimees Mihhail Stalnuhhin. „Riigimehelikkus seisneb selles, et alustada puhtalt lehelt normaalsete suhete loomist idanaabriga. Sellest rääkisid ka kõik transiidivaldkonna esindajad,“ lisas Stalnuhhin.

Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon tegi ettepaneku, et Eestis tuleks infrastruktuuri kasutustasud ning maksustamise metoodika viia kooskõlla Euroopa Liidu põhimõtetega. See tähendab, et kasutaja maksab oma kulud ja tuleb lõpetada ristsubsideerimine.

“Logistikasektor on valdavalt neist mitteolenevatel põhjustel jõudnud olukorrani, kus konkurentsivõime ja jätkusuutlikkuse tagamiseks on riigipoolne tugi vältimatu. Ennekõike tähendab see senise tariifipoliitika ülevaatamist tariifide alandamise suunas,” ütles majanduskomisjoni aseesimees Toomas Kivimägi. “Ent sama oluline on uute transiidikanalite loomine, ennekõike lõuna-põhjasuunalise koridori, sealhulgas Rail Balticu arendamine. Ka sõnumites idanaabrile võiks mõned asjad ütlemata jätta,” lisas Kivimägi.

Kohtumisel esitletud PricewaterhouseCoopers uuringu kohaselt on perioodil 2005-2015 rahvusvahelised kaubaveod kokku vähenenud ligikaudu 50 protsenti. Sadamate kaubaveod langesid sel perioodil 26 protsenti ning raudteede kaubaveod 68 protsenti.

Kohtumisel osalesid Eesti Raudtee nõukogu esimees Priit Rohumaa, Sillamäe Sadama nõukogu esimees Tiit Vähi, Tallinna Sadam juhatuse esimees Valdo Kalm, EVR Cargo AS juhatuse esimees Raul Toomsalu, VOPAK E.O.S. AS juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer, Alexela Logistics juhatuse liige Aarto Eipre, Transiidikeskuse AS juhatuse esimees Erik Laidvee ning Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni juhatuse esimees Andres Valgerist.

Majanduskomisjonil on kavas arutelu jätkata väljasõiduistungil Ida-Virumaal 9. märtsil.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0885908
Brasiilia reaal BRL 4,42 0.1108898
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102281
Filipiinide peeso PHP 62,57 0.1120036
Hiina jüaan CNY 7,94 0.1109192
Hongkongi dollar HKD 9,21 0.1086461
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0040593
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.1834647
India ruupia INR 80,68 0.1104314
Indoneesia ruupia IDR 16992,20 0.1108205
Islandi kroon ISK 124,42 0
Jaapani jeen JPY 130,36 -0.1990507
Kanada dollar CAD 1,54 -0.045428
LAV rand ZAR 15,72 0.1407545
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,16 0.1240995
Malaysia ringgit MYR 4,77 0.1092253
Mehhiko peeso MXN 22,32 0.1201955
Norra kroon NOK 9,58 -0.1157395
Poola slott PLN 4,32 -0.1087208
Rootsi kroon SEK 10,38 0.029862
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0687847
Singapuri dollar SGD 1,60 0.0062606
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0672495
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.0429664
Taani kroon DKK 7,45 -0.0549989
Tai baht THB 39,09 0.2012181
Tšehhi kroon CZK 25,85 -0.0270678
Türgi liir TRY 5,61 -0.2649737
Ukraina grivna UAH 31,03 0.1109971
Ungari forint HUF 325,05 -0.0369038
USA dollar USD 1,17 0.1193928
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.0464684
Valgevene rubla BYN 2,33 0.1114779
Vene rubla RUB 74,41 0.0500211

Valdkonna töökuulutused