Statoili andmetel on pärast kütuseaktsiisi tõusu tangitud Eestis sadu tuhandeid liitreid vähem diiselkütust. Ettevõtte mootorikütuste müügidirektori Meelis Miguri sõnul on selle põhjal reaalne, et transpordiettevõtete kütuse tarbimine väheneb Eestis kuni 40%.

- Diiselkütuse tankimine on Eestis vähenenud.
- Foto: Andras Kralla
„Veebruari ja märtsi müügitulemuste põhjal saame tõesti kinnitada, et osa Eesti transpordiettevõtteid on oma tankimiskorraldust muutnud ja alustanud või suurendanud tankimist Lätis, Leedus või Poolas,“ kinnitas Migur. Ta ütles, et väga detailselt ei ole börsiettevõtte tütarfirmana võimalik müüginumbreid kommenteerida, aga diislikütuse liitreid, mida varem tangiti Eestis, kuid nüüd enam mitte, saab kokku sadades tuhandetes liitrites.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Transpordiettevõtjad on viinud pärast aktsiisitõusu tankimise Eestist väljapoole, sest ei näe konkurentsis püsimiseks teist võimalust.
Maksu- ja tolliamet möönab ohtu, et odavama aktsiisimaksu määraga raskekütteõli realiseeritakse diislikütusena.
Transpordisektor peegeldab väga hästi eri majandusruumides ja turgudel toimuvat, kuna seda mõjutavad riigi poliitika ning majanduskeskkonna muutused nii siseturul kui ka välisturgudel. Transport ühendab Eesti tööstust ning kaubandust Euroopa ja maailma majandusega.
Statoil Fuel & Retail annab soovituse enne järgmise nädala kütusaktsiisi tõusu sõidukiomanikel kütusepaagid täis tankida ja hoiatab, et Lätiga tekkiv kütusehinna erinevus viib nii transpordifirmade kui piirialade elanike tankimised Lätti.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.