Eelmine aasta oli aasta, kui poliitikud otsustasid tõsta aktsiisimakse kütustele. Vähe sellest, et see oli ootamatu, oli ka aktsiiside tõus 10% bensiinidele ja 14% diislikütusele väga järsk.
Eesti Õliühingu esimees Toomas Saks räägib Eesti kütuseturu olukorrast lähemalt juba 27. aprillil toimuval Kütuseturu Aastakonverentsil.
Lisaks esinevad konverentsil Heido Vitsur (LHV), Priit Enok (Eesti Vedelkütuste Agentuur OSPA), Agne Kinks (TNS Emor), Meelis Migur (Statoil Fuel&Retail) Ando Leppiman (Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium), Siim Meeliste (Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium).
Täpsema kavaga saab tutvuda SIIN.
Registreerida saab SIIN
Nii järsk tõus mõjutab juba praegu mootorikütuste tarbimist. Paljud suured tarbijad, eriti transpordiettevõtted, on juba praegu teatanud, et on oma tankimise siirdanud Lätti. Tõsi, selle aasta algusest tõstis aktsiise ka Läti, aga diislikütusele ainult 3% ja bensiinidele 7%, nii et diislikütuse hulgiostudel on hinnavahe praegu umbes 10 eurosenti meie naabrite kasuks.
Pikemalt loe Tomas Saksa kommentaari Eesti kütuseturu tulevikust Tööstusuudiste leheküljelt.