Kahekohaline müügikäibe kasv tähendas, et ka pakimaht kasvas DPD-l Eestis 7,2%. DPD omanikfirma GeoPosti müügikäive kasvas eelmisel aastal 15,3% ehk 5,7 miljardi euroni. Müügikäive on peale Eesti kasvanud ka teistes Euroopa riikides: Ühendkuningriigid +17%, Beneluxi riigid +14%, Hispaania +9,5%, Poola +9,1%, Saksamaa +8%. GeoPosti käibekasv tulenes 16,4% kasvanud pakimahuts, mis küündis eelmisel aastal ülemaailmselt üle miljardi paki.
DPD
DPD grupp on suuruselt teine rahvusvaheline pakiveo võrgustik Euroopas.
Üle 30 000 töötajaga ja 22 000-st pakipoest koosneva Pickup võrgustikuga toimetab DPD grupp iga päev kohale kuni 3,6 miljonit pakki 230-s riigis läbi oma nelja brändi: DPD, Chronopost SEUR ja Interlink Express.
DPD grupp on prantsuse riiklikule postifirmale La Poste grupile kuuluva GeoPosti pakiveo võrgustik, mille müügikäive 2015. aastal oli 5,7 miljardit eurot.
Eestis esindab DPD kaubamärki DPD Eesti AS. Ettevõte on turul olnud alates 1996. aastast ning kuulub 2004. aasta septembrist GeoPosti koosseisu.
GeoPosti brändidest on eestlastele tuntuim DPD, kes omab grupina kokku 13,2% kullerpostiteenuste turumahust Euroopas ja juhtivat turupositsiooni Ühendkuningriikides, Poolas, Hispaanias, Leedus ja Eestis. Märkimisväärne kasv (+30,2%) tuli DPD grupile 2015 aastal Euroopas just ettevõtetelt tarbijatele suunatud (B2C) turul.
DPD toob välja, et 2015. aasta edule aitas kaasa 3 põhjust. Esiteks tuli DPD turule Predict 1-tunni teenusega 22-s Euroopa riigis. Teenus annab paki saajale võimaluse ise valida omale sobivaim paki kättesaamise aeg ja koht.
Teiseks jätkati DPD Pickup võrgustiku kasvatamist. Võrgustiku kuulub 22 000 Pickup pakipoodi 14s Euroopa riigis. Eestis on pakipoode ligi 100. Kolmandaks avas DPD Euroopas ka mitmeid uusi jaotuskeskuseid. Nendest Eestile lähim asub Leedus Klaipeda linna lähedal. Tegu on ühe moodsaima jaotuskeskusega Balti riikides, mis suudab töödelda kuni 50 000 pakki päevas.
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja