Taxify vastus: Tallink ja Tulika ei saa Taxify kasutamist keelata

Uue konkurendi teke Taxify juhti Markus Villigit ei üllatanud, kuid tema sõnul ei ole see võimalik, et oma mobiilirakendust pakkuva Tallinki ja Tulika taksosid ei saa enam Taxifyst tellida.

Täna teatasid Tallink Takso ja Tulika, et lõid uue taksode tellimisrakenduse Taxofon, mille abil on võimalik alates tänasest tellida üksnes Tulika ja Tallinki taksosid. Pressiteates märgiti, et Taxify kaudu nende firmade taksosid enam ei saa. Hiljem teatas Taxify omakorda, et nende rakenduses siiski saab endiselt tellida Tallinki ja Tulika taksosid.

Villig ütles Äripäevale, et Tallink ja Tulika ei tohi keelata oma juhtidel Taxify kasutamist, ühtlasi tooks see vastuolu konkurentsiametiga. „Seda on suhteliselt võimatu teha. Iga juht võib omale rakenduse alla tõmmata ja seda kasutada,“ ütles Villig. Samas tunnistas ta, et huvitav oleks näha, kuidas firmadel on kavas Taxifyd blokeerida.

Tallink Takso juhatuse liige Tõnu Uusmaa märkis, et nemad saavad pakkuda oma juhtidele oluliselt paremaid tingimusi kui Taxify. „Eeskätt puudutab see tellimuste vahendamise eest võetavat tasu, mis meil on juhtide jaoks oluliselt soodsam. Kuna vahendustasu on Taxify peamine sissetulekuallikas, siis toimub n-ö juhtide taluvuspiiri pidev kompamine,“ rääkis Uusmaa. Seetõttu usub ta, et turg paneb asjad paika ja mingit sundi pole vaja rakendada.

Samas teatas ta, et Tallink Takso kaubamärgi all sõitvatele juhtidele kehtivad teatud reeglid, et tagada klientidele ühtlaselt hea teenus. „Ühine tellimissüsteem on selle üks osa ja vajadusel saame seda reeglistikku täpsustada,“ selgitas Uusmaa.

Taksojuhid võivad Tallinkist ja Tulikast lahkuda
Villig leidis aga, et juhtide sundolukorda panemine võib nad hoopis nende taksofirmade alt ära viia. Ta selgitas, et Taxify keelustamine võib tekitada suuri probleeme neile 20 000-30 000 inimesele, kes pidevalt Taxify kaudu taksosid tellivad. „Nad saevad sellega oma jalga, kui üritavad hakata neid juhte välja viskama. Enamik juhte pigem otsustab nende firmast lahkuda ja liitub ainult Taxifyga,“ ennustas Villig ja lisas, et firma peaks keskenduma teenuse parandamisele, mitte üritama juhte konkurentide alt välja tuua.

Taxify juht vaidles vastu ka Uusmaa väitele, nagu Tallinkis oleks vahendamise tasu juhtidele soodsam. Tema sõnul oli Tallinki dispetšeri tellimuse tasu viimastel aastatel 90 senti, kuid selle aasta alguses muutis ettevõte hinnasüsteemi nii, et juht peab maksma 90 senti iga kord, kui taksomeetri käima paneb. See tähendab, et lisaks autorendile ja logomaksule peab juht maksma ka 90 senti igalt kliendilt, kelle tänavalt või Taxifyst leiab. Villigi hinnangul tehti see muutus just Taxify väljatõrjumiseks.

„Paljud juhid on selle hinnatõusu tõttu Tallinkist lahkunud või pakuvad kliendile Taxify rakenduse sisese kalkulaatori kasutamist, et ebanormaalsest hinnastamisest pääseda. Taxify tellimuse tasu on 40-90 senti, mis ei ole kindlasti kallim kui Tallinki hinnakiri," ütles Villig. Tema hinnangul ei taha taksojuhid Taxify kasutamisest loobuda, sest saavad sealtkaudu 40-50 protsenti sissetulekust, samuti on Taxify tellimused Villigi sõnul juhtidele odavamad ja neil on vähem kohustusi.

„Ma ei näe, et juht sellest võidaks, kui ta saaks vähem sissetulekut. Teisalt, mida klient võidab, kui ta peab kasutama äppi, mis on ainult ühe-kahe firma kohta, võrreldes sellega, et tal on ligipääs kogu Tallinna taksodele?“ arutles Villig. Ta tõdes, et eks aeg näitab, kuid praegu ta pigem arvab, et klientide-juhtide jaoks pole selline korraldus mõistlik.

Kõigile võrdsed reeglid
Uusmaa märkis, et Taxify rakendus töötab praegu kenasti ja neile ei ole kindlasti midagi ette heita. Samas rõhutas ta, et tellimisrakenduse loomise üks põhjusi oli soov pakkuda konkurentsi märkimisväärse turuosa saavutanud Taxifyle, et tellimiskeskkond ei dikteeriks taksojuhtidele tingimusi, mis tihedas konkurentsis taksoturul on majanduslikult liiga kulukad.

„Iseenesest taksotellimuste vahendamise idee on väga hea, kuna klient võidab. Ta saab ise valida, milline sõiduk temale sobib, kui kaugelt sõiduk saabub ja milline on teenuse osutamise hind,“ rääkis Uusmaa. Samal ajal peaks kõigis sarnastes rakendustes tema hinnangul kehtima sõidukitele võrdsed reeglid – väljastatud peavad olema taksoveoluba ja sõidukikaart, mis annavad kliendile kindluse ja turvatunde, et valitud sõiduk ja juht on litsentsiga. “Hallil alal tegutsevate sõidukite kasutamine rakendustes ei ole meie hinnangul õige ja see ei mõju hästi ausale konkurentsile,“ viitas ta taksoteenust vahendavale Uberile, kus saab takso olla igaüks, kes sobib Uberi tingimustega.

Taksoturgu tevikuna Taxofoni tulek Uusmaa hinnangul ei mõjuta. Pigem sunnib see üksnes Taxifyd oma senist strateegiat üle vaatama.

Villig jäi eriarvamusele, märkides, et Tallinnas kasutab Taxifyd umbes 2000 autot, millest 25-30 protsenti on Tallinki ja Tulika taksod. Isegi kui need kõik peaks Taxifyst lahkuma, siis see taksorakenduse teenust väga ei muudaks. Villig pidas lisaks võimalusele tellida ühest kohast kõiki Tallinna taksosid Taxify eeliseks ka seda, et rakenduse abil saab sõitude eest maksta.


Osale arutelus

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,51 0.140936
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,70 -0.482006
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.549709
Hongkongi dollar HKD 9,19 -0.613258
Horvaatia kuna HRK 7,50 -0.101218
Iisraeli seekel ILS 4,11 -0.568511
India ruupia INR 76,62 -0.574994
Indoneesia ruupia IDR 15927,00 -0.642545
Islandi kroon ISK 124,16 -0.333938
Jaapani jeen JPY 133,60 0.142423
Kanada dollar CAD 1,49 0.40616
LAV rand ZAR 16,10 0.691825
Lõuna-Korea vonn KRW 1332,90 -0.299199
Malaysia ringgit MYR 4,98 -0.541469
Mehhiko peeso MXN 22,38 0.418192
Norra kroon NOK 9,41 0.127653
Poola slott PLN 4,23 -0.061394
Rootsi kroon SEK 9,63 -0.036645
Rubla RUB 67,75 -0.179752
Rumeenia leu RON 4,60 0.034793
Singapuri dollar SGD 1,60 -0.286087
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.808448
Šveitsi frank CHF 1,16 0.154677
Taani kroon DKK 7,44 -0.004299
Tai baht THB 39,10 -0.382165
Tšehhi kroon CZK 25,65 -0.295466
Türgi liir TRY 4,33 0.0925
Ukraina grivna UAH 31,38 -0.524305
Ungari forint HUF 307,84 0.019494
USA dollar USD 1,18 -0.582969
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.254347
Valgevene rubla BRL 3,75 -0.021311
Valgevene rubla BYN 23202,00 -0.129132

Valdkonna töökuulutused

TRANSIIDIKESKUSE AS otsib KOMMERTSDIREKTORIT

Transiidikeskuse AS

20. november 2017