Rail Baltic annab võimaluse osaleda tarneahelas

Selle asemel, et muretseda Rail Balticu trassi kulgemise pärast läbi mõne tagahoovi, tuleks selgeks teha raudtee tegelik kasu, arvab Riigiressursside Keskuse juht Teet Saarepera.

Harjumaa valdade esindajad ja ettevõtjad arutasid möödunud reedel Rail Balticu kulgemise üle. Riigiressursside Keskuse juht Teet Saarepera lausus, et raudtee kasu pole mitte reisjate vedu ega transiit, vaid Eesti suurem roll Euroopa Liidu tootmisprotsessides.

Saareperal on selge nägemus, kuidas Rail Baltic kulgema peaks: jaam Ülemistel ja kaubavedudeks eraldi tee Sakust Muuga sadamani.

Mida Te Rail Balticust arvate?
See on kasulik projekt ja selle tegelikku kasu pole üldse välja öeldud. Selle tegelik kasu pole mitte reisijate vedu ega transiit, vaid et Eesti saab osaleda tootmisprotsessides koos teiste Euroopa Liidu riikidega.

Näiteks?
Saksamaal on ekskavaatoritehas. Kuskil tehakse valmis raudosa, kuskil hüdraulika ja kuskil pannakse see aparaat kokku. Kui Eestis on Rail Baltic ja on võimalik Saksamaa tehastega regulaarselt ja odavalt konteinereid vahetada, on ka Eestil võimalik osaleda väärtusahelas ja selles tõusta. Inimeste palk tõuseb, nemad võidavad. Praegu aga räägitakse ainult sellest, et ärge jumala pärast seda minu tagahoovi tehke.

Skeptikud on öelnud, et praegugi pole midagi vedada. Kuidas siis Rail Balticuga on?
Kui võtta näiteks mõni Eesti linn, kus raudteed ei ole, ja küsida, kui palju seal veetakse, siis on vastus null. Seal, kus on raudtee, sinna tulevad aastatega ka investeeringud ja tootmine.

Seega praegu tõesti polegi midagi vedada ja peaksime ootama kümme aastat?
Kindlasti on, mida vedada. Üks transpordifirma esindaja rääkis, et tal sõidab iga päev Euroopa vahet 400 autot. Iga päev töötab seega 400 inimest ja töökorras on vaja hoida 400 mootorit. Seda saaks asendada nelja rongiga, kus oleks neli rongijuhti ja töötaks neli mootorit. Kokkuhoid on ilmne, pluss oleks vähem reostust, ummikuid ja efektiivsem majandus.

Millist trassi olete siiani eelistanud?
Kui vaadata Eesti Vabariigi suurust ja arvestada, et meil on lõuna poole Via Baltica, meil on vene laiusel raudtee, nüüd tuleb ka Rail Baltic, siis Eesti Vabariik ei suuda kolme suurt trassi üleval pidada. Üks nendest kaob kindlasti ära. Milline kaob? Loomulikult see, mis on tupik. Tupik on vene laiusel raudtee.

Kuidas võiks Rail Baltic kasulik olla Riigiressursside Keskusele?
Kümne aasta pärast, kui see valmis ehitatakse, siis majandus elavneb ja meil tekib selle kaudu rohkem võimalusi äri teha.

Teie toetate Rail Balticut ja olete valmis esinema skeptikutele?
Muidugi. Washingtoni lähedal otsustati raudteed pikendada ja suund, kuhu raudtee pikenes, seal kasvas kinnisvara väärtus kaks-kolm korda. Praegu näevad inimesed negatiivset poolt, aga tegelikult on palju positiivset.


Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.010701
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,22 0.190345
Hiina jüaan CNY 7,75 0.15898
Hongkongi dollar HKD 9,68 -0.019629
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.129373
Iisraeli seekel ILS 4,33 -0.161409
India ruupia INR 80,69 0.27849
Indoneesia ruupia IDR 16990,00 0.188701
Islandi kroon ISK 121,77 0.141447
Jaapani jeen JPY 132,26 -0.075554
Kanada dollar CAD 1,56 -0.010287
LAV rand ZAR 14,88 -0.110738
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,40 0.227203
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.236159
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.191446
Norra kroon NOK 9,60 0.174817
Poola slott PLN 4,16 -0.11516
Rootsi kroon SEK 10,42 -0.284244
Rubla RUB 76,76 0.22326
Rumeenia leu RON 4,66 0.002145
Singapuri dollar SGD 1,62 0.012361
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.046191
Šveitsi frank CHF 1,19 0.098614
Taani kroon DKK 7,45 -0.003894
Tai baht THB 38,51 0.260348
Tšehhi kroon CZK 25,29 -0.035568
Türgi liir TRY 5,06 0.203875
Ukraina grivna UAH 32,31 -0.250366
Ungari forint HUF 310,51 -0.041849
USA dollar USD 1,23 -0.014597
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.051279
Valgevene rubla BRL 4,22 -0.026041
Valgevene rubla BYN 24224,00 0.231711

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib VEOKORRALDAJAT

M-Partner HR OÜ

19. mai 2018

Greencarrier otsib LENNUTRANSPORDITEENUSTE JUHTI

M-Partner HR OÜ

29. aprill 2018

KMV otsib VEOKORRALDAJAT Soome/Skandinaavia suunal

M-Partner HR OÜ

20. aprill 2018