Töögrupp andis ülevaate keskkonnamõju hindajate ja planeerijate trassivaliku võrdlusest Pärnu- ja Raplamaal. Projektiga edasiminekuks otsustati koos keskkonnaministeeriumiga kinnitada keskkonnamõju strateegilise hindamise programm, vahendas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Rail Balticu projektijuht Indrek Sirp ütles, et põhjalik eeltöö on tehtud ning kohtumisel otsustati saata trassivalikute analüüs maavalitsustele kommenteerimiseks. “Projekti meeskond otsib parimaid ja mõistlikumaid lahendusi. Täna on mõjuhinnanguid tehtud rohkemgi kui tavapraktika ette näeb,” ütles Sirp. Ta lisas, et niipea, kui keskkonnaministeerium kinnitab strateegilise hindamise programmi, algavad töö avalikustamised maakondades.
Eelistatud trassi valik Harjumaal lükkub maikuusse, kui on teada Tallinna ringtee kulgemine.
Kohtumisel oli arutuse all ka keskkonnaministeeriumi tagasiside maakonnaplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) programmi kohta.
Rail Baltic juhtkomiteesse ja töögruppi kuuluvad Pärnu, Rapla ja Harju maavanem, maavalitsuste esindajad ning Eesti Raudtee, keskkonnaministeeriumi, maa-ameti, Tehnilise Järelevalve Ameti, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi esindajad.